|
Post by oggy on Jun 16, 2009 14:52:46 GMT 1
Bu-ump.
Några fler som vill presentera sig?
|
|
Stefan
Besserwisser

|
Post by Stefan on Jun 16, 2009 17:18:47 GMT 1
Ålder 32 (född 1979) BorÖland. Äger följande gitarrerMartin HD-28 Gallagher Doc Watson signature Fender Tele Fender Strat Epiphone mandolin Bygger gitarrer? Nej Hur länge ni spelat gitarr20 år Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande, mm mm Spelar i ett band som heter "Heavenly Mountain Band" och en nystartad trio med arbetsnamnet "Lemongrass" Största influenserDoc Watson, Norman Blake, James Allan Shelton, Jimmy Martin, Stanley Brothers, Merle Haggard, Waylon Jennings, Elvis Presley, Union Station. (Inspireras av all sorts bluegrass, country) Övriga intressenMat och vin, grillning, styrketräning, TV-spel Och till sist, en bild på hur jag ser ut
|
|
spacek
Musiker av rang

|
Post by spacek on Jun 17, 2009 10:46:14 GMT 1
Ålder 49
Bor Jakobsberg utanför Stockholm.
Äger följande gitarrer Två Landolor, lite el-guror och en Hagström II bas.
Bygger gitarrer? Nej, reparerar till eget husbehov (och andras...) Men nästa sommar så.....har jag sagt några år nu.
Hur länge ni spelat gitarr Började som punkbasist 76, gitarr sen 88.
Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande, mm mm Skriver lite eget material, spelat i band av olika slag under åren funk, jazz, country, etc.
Största influenser Elvis Costello, Hendrix, Michael Hedges och alla andra jag hört.
Övriga intressen Mat och vin. Bilar & motorcyklar. Språk.
|
|
|
Post by Philipe on Jun 22, 2009 14:11:23 GMT 1
Ålder17 år BorMölndal, nära Gbg Äger följande gitarrerEn Levin 114, Levin Parlor, Lyon & Healy Parlor, Taylor 114, Ramona projekt, gammal tysk m.m Bygger gitarrer?Försöker fixa upp sletna ting, så gott det går ;D Hur länge ni spelat gitarr?Sedan jag var 14 (4 år) Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande, mm mm?Skulle vilja men har tyvärr ingen tid Största influenserOj, det blir många! De främsta är nog; Blind Wille McTell, Elmore James och Led Zeppelin. Övriga intressenKappseglar med min Laser och älskar att laga mat 
|
|
Stefan
Besserwisser

|
Post by Stefan on Jun 22, 2009 14:24:36 GMT 1
Ålder17 år BorMölndal, nära Gbg Äger följande gitarrerEn Levin 114, Levin Parlor, Lyon & Healy Parlor, Taylor 114, Ramona projekt, gammal tysk m.m Bygger gitarrer?Försöker fixa upp sletna ting, så gott det går ;D Hur länge ni spelat gitarr?Sedan jag var 14 (4 år) Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande, mm mm?Skulle vilja men har tyvärr ingen tid Största influenserOj, det blir många! De främsta är nog; Blind Wille McTell, Elmore James och Led Zeppelin. Övriga intressenKappseglar med min Laser och älskar att laga mat  Coolt att se en 17-åring med sådan musiksmak! 
|
|
|
Post by daionsavage on Dec 15, 2011 21:30:51 GMT 1
OOOOOOKEJ! BUMP!!!! Ålder 44 år, Gubbdjävel m a o. BorUmeå Äger följande gitarrerDaion 79, svart. Ibanez Talman TCM (Till salu!) Cataluna nylonsträngad billighetsgitarr, Den är betydligt bättre än vad den kostade. Bygger gitarrer? Nej Hur länge ni spelat gitarrHar plinkat av och till i 25 år. Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm Livemusiker som fan! Däremot är låtskrivandet inte en av mina starka sidor. Det blir mest ljudlandskap då jag spelar in själv. Största influenserHelt omöjligt att lista.... allt jag lyssnat på vare sig jag tyckte det var bra eller inte har påverkat mig. Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut ;D  Jag och mina två barn, bilden är inte dagsfärsk utan drygt tre år gammal.
|
|
Stefan
Besserwisser

|
Post by Stefan on Dec 16, 2011 7:52:10 GMT 1
Jag redigerade min presentation lite. ;-)
|
|
|
Post by molle on Dec 16, 2011 11:18:53 GMT 1
Jag har uppdaterat min oxå!
|
|
piotr
Jag är en forumsnörd
Ugnsgratinerade parenteser?
|
Post by piotr on Dec 16, 2011 12:33:17 GMT 1
Så även jag.
|
|
|
Post by Peter on Dec 16, 2011 12:46:23 GMT 1
Jag ändrade också. Dock inte åldern eftersom jag skrev 60- och det gäller några år till ;D
|
|
|
Post by Christian on Dec 16, 2011 12:53:30 GMT 1
Ålder 31
Bor Örebro
Äger följande gitarrer Christopher Melville OM/000, Martin OM 16-GT, Levin 118, Bjärton, Dobro (round neck), Amalio Burguet, Levin Mandolin, Fender Stratocaster och en gammal fela
Bygger gitarrer? Nej
Hur länge ni spelat gitarr Ja... 21 år tror jag
Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm Ja. Blir en del Bluegrass, svensk folkmusik, blues, Irländsk folkmusik, rock, ragtime... Spelar med ett band som heter Stripa sedan 11 år tillbaka. Vi har experimenterat med en massa olika stilar... Vi kör det som är kul helt enkelt! Mycket gästartister har vi haft också, en hel stråkorkester hade vi en gång faktiskt! Då hade vi arrat några zepplelinlåtar, bla Kashmir som blev grymt tung, och även några Beatles. I am the walrus minns jag blev väldigt bra. Jag och min fru spelar en del folkmusik tillsammans. Vi har en del spelningar, då spelar vi mestadels svensk folkmusik men även Bluegrass och irländskt. Det Irländska blir i en massa olika konstellationer och det har faktiskt blivit ganska mycket spelningar med det på senaste tiden. Bra betalt också! Blir lite trubadurande ibland också men där är jag inte lika hemma...
Största influenser Min första stora influens var Muddy Waters, sen Jimi Hendrix, SRV, Robert Johnson ja, jag har varit långt nere i blues träsket och det är grunden jag står på. Sedan tjugoårsåldern, ungefär, har Tony Rice, Gillian Welch, Tony Mcmanus, Bob Dylan, Tom Waits... Alltså nä det här går inte! Det ploppar upp så mycket nu att det blir jobbigt att skriva ner alla! Ni vet hur det är...
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Dec 16, 2011 15:35:45 GMT 1
Jo det var ju ett tag sen sist så jag uppdaterade också 
|
|
Stefan
Besserwisser

|
Post by Stefan on Dec 16, 2011 16:27:15 GMT 1
Vart fasen tog Lasse i Orsa vägen? Har inte sett karln här inne på flera år!
|
|
|
Post by Christian on Dec 16, 2011 18:22:06 GMT 1
Vart fasen tog Lasse i Orsa vägen? Har inte sett karln här inne på flera år! Träffade honom i somras och spelade lite på hans hemmabyggda gitarr. Han var i fin form!
|
|
|
Post by Christian on Dec 16, 2011 18:24:07 GMT 1
Ja så här ser jag ut också! Blek och smal  
|
|