|
Post by Abalone on Nov 28, 2007 15:40:55 GMT 1
Har länge funderat på att starta en sån här tråd, för det har väl inte gjorts tidigare? Själv tycker jag det är himla skoj att få reda på lite mera vilka som "gömmer" sig bakom användarnamnen och lite info om personen i fråga. Så kan vi inte göra en liten presentationstråd av detta inlägg genom att svara på lite enkla frågor utan att det blir för invecklat ;D Eller om ni har en bättre idé så kom gärna med förslag EDIT >> Kul att ni gillade idén  Kom på en sak, inte för att vara den som är den, men MAX 1 inlägg per medlem i denna tråd Brukar bli så himla rörigt annars om man ska börja fråga varandra om saker som kanske dyker upp när man läser,bättre att ta det i en annan tråd som denna t.ex >> Kladd-tråden ackegura.proboards50.com/index.cgi?board=talk&action=display&thread=1196370095 eller via PM. Ja ni fattar nog tror jag Ålder 30 år nästa Onsdag. BorSollentuna Äger följande gitarrerMartin 000-15S,000-16SRGT,HD-35,Guild JF-55-12,Tanglewood TW12,och en 80-tals nylonare. Bygger gitarrer? Nej,har tummen otroligt mitt i handen ;D, men är oerhört imponerad av dom som kan Hur länge ni spelat gitarrDrygt 3 år. Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm I stort sett bara hemma,spelar in och skriver låtar i första hand. Största influenserUlf Lundell,Neil Young,John Denver,Cat Stevens och livet i sig. Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut ;D 
|
|
|
Post by emil on Nov 28, 2007 16:17:44 GMT 1
Ålder Född 81 BorGöteborg Äger följande gitarrerTaylor 214, Esp Eclipse, Fender Classic 60's, Fender 62 RI ;D Bygger gitarrer? Jag tycker att det är tekniskt utmanande att vattna våra krukväxter så, nej jag bygger inte några gitarrer. Hur länge ni spelat gitarr16 år tror jag Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm Spelade i band för många år sedan nu är det snarare jag och bästa vännerna som träffas över en näve öl och några gitarrer till sambons stora glädje. Största influenserNeil Young, John Mayer, Hendrix och Eva Cassidy Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut  Edit: Såg att det var dags att uppdatera!
|
|
|
Post by rogerh on Nov 28, 2007 16:24:18 GMT 1
Kul idé. Ålder 48 år BorÖrnsköldsvik Äger följande gitarrerFör många att räkna upp! Pärlorna är mina två Olav Löf gitarrer, Elna och Rode. Bygger gitarrer? Inte hunnit med än, men renoverar för glatta livet. Hur länge ni spelat gitarr10 + 10 år, men vad hjälper det? Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm Är låtskrivare och sångare som använder gitarrer som verktyg och knävärmare alternativt paddel. Spelar tillsammans med riktiga musiker när jag får chansen. Största influenserMig själv. Och ett häfte med gamla amerikanska folklåtar. 
|
|
|
Post by Peter on Nov 28, 2007 16:26:39 GMT 1
Bra idé Mange 
EDIT Ålder: 60 Bor: E-tuna EDIT Gitarrer i min ägo: Taylor 855e 1981, Taylor 815e 2000, Taylor 612ce 2002, Levin LT-18 1966, Blueridge BR-371 2013, Levin Valencia 1952 och en från 1954, Telecaster Custom 2006 Bygger gitarrer: Nej men reparerar och bygger om så gott jag kan. Senaste alster: Neck reset och konvertering till M2 av en Levin 315. Jag har faktiskt byggt en elgitarr. Det bidde en Fender Telecaster med Strata-hals. EDIT Spelat gitarr i: 52 år. Givetvis lite upp och ner i intesiviteten. Har spelat i en massa band. Allt ifrån visor och folk till Garage-Rock och Rockabilly Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande: Har gjort en massa gig i olika band, mest trubadurjobb. Spelar Beatles med "Rumble" här på forumet. Skriver inget själv som är av vikt. Amatör Största influenser: Högst upp på listan; John Lennon. Sen kommer Paul McCartney, Bob Dylan, Neil Young m.fl. Bilden:
|
|
|
Post by Lasse on Nov 28, 2007 17:07:33 GMT 1
ÅLDER46 BORORSA ÄGER FÖLJANDE GITARRERMånga många , Bla: Runesson, Ibanez, Guild, Levinare, Kalamazoo, Epiphone, mm mm.. BYGGER GITARRER Nej, .... (inte än ;D ) HUR LÄNGE NI SPELAT GITARR4år ca.. Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande' Mest hemma och live ibland med frun (som spelat sedan liten ) Största influenserMIN FRU SÅKLART ;D ;D och "The be good Tanyas" , även Po`girls Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut
|
|
|
Post by gibson61 on Nov 28, 2007 18:50:41 GMT 1
Ålder 29 BorBorås Äger följande gitarrerEn hel hög blandade, men favoriten är min S&P. Bygger gitarrer? Njae... fuskar lite Hur länge ni spelat gitarrBorde bli 16 år... Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm Inte mycket live numera, mest hemmapulande, men det blir väl kanske nått gig/år. Tidigare varit mer aktiv ute både som trubadur och i ett antal band. Imperiet-covers, Motörhead-covers, straight-edge hardcore mm mm. Största influenserAlldeles för många, några favoriter är Thåström, Lundell, Goo Goo Dolls. Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut ;D 
|
|
|
Post by Lasse on Nov 28, 2007 20:48:18 GMT 1
är det här ett kombinerat gitarr och fiskeforum?.. hade ingen aning. ;D Hehe... Ja å inte blev det bättre nu dåå ...  "Frun" (Min ) ;D (Inte forum medlem än, men är här och kollar.. Ålder 48 Bor Orsa Gitarrer:(snart) en Runesson , Epiphone, Gibson, Aria , Landola, mm..mm Bygger gitarrer: Absolut inte.. Hur länge ni spelat gitarrca 40 år Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mmSpelat och sjungit i dansband många år, Spelat och sjungit i en stämsångsgrupp i Mora tills för 5år sedan, Funderar nu på att starta gitarrkurser här i byarna runt-om... Största influenserBeatles..... och alla stämsångare... Och till sist,gärna en bild på hur ni ser utBilden tagen i går  
|
|
|
Post by Pelle on Nov 28, 2007 21:27:42 GMT 1
Ålder 47 år BorLuleå Äger följande gitarrerLevin Jubileum, Alhambra 8C, Yamaha FG 375 Jumbo, Larrivée Parlor, Larrivée C10, Collings 000-2H (på väg) Bygger gitarrer? Nej, men jag skulle gärna prova att renovera ett vrak efter alla kul trådar jag läst här. Hur länge ni spelat gitarrDrygt 35 år. Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm I stort sett bara akustiskt hemma numera. Det förflutna innehåller alla möjliga stilar som t ex klassiskt, rockband, storband och pubtrubadur. Största influenserJust nu : Jerry Reed, Chet Atkins, Tommy Emmanuel + keltisk folkmusik men det växlar ständigt Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut ;D
|
|
|
Post by bluesyswede on Nov 28, 2007 21:31:21 GMT 1
Ålder 36 norrländska vintrar. BorÖstersund, i en alldeles(ur gitarrinnehavsynpunkt) för liten 2:a med fästmö och dottern Linette(blivande Bonnie Raitt-klon).. ;D Äger följande gitarrerHögvis... T.ex. Levin, National, Bjärton, C.Bruno, Amistar bla bla.. Samlat aktivt(tidvis) sedan 1999, men sålt massor tyvärr(tidvis..) Drömgitarren?National Tricone Style 4 1929.. Bygger gitarrer? Nja, har planer på't iallafall, reparerat många genom åren!! Hur länge ni spelat gitarrSedan 1999 har jag försökt "på riktigt" Är sångare egentligen, sjungit sedan jag kunde stå på egna ben.. Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm Jo, det blir ju en del gig här o där.. Skriver mkt eget material när inspirationen infinner sig, har 2 st CD-inspelningar på G, hoppas, hoppas att jag kan släppa dem under 2008..  Kolla gärna in på min hemsida vid tillfälle ang. gigs, bilder, videos mm..!! ;D www.johaneliasson.comStörsta influenserMusikaliskt så är det Eric Bibb som står som favoritinfluens + nästan alla gamla bluesgubbar aktiva 1900-1940, haha!! Och till sist, bilden..
|
|
|
Post by molle on Nov 28, 2007 21:47:53 GMT 1
Här är mitt bidrag. Ålder: 56 Bor:Västervik Äger föjande gitarrer:Loef dread, Martin 000-15SML, Eastman 710, Lugnås Tarragona, Levin (nylonare som jag inte minns modellnamnet på just nu) "No Name" nylonare, Squier P-bas, Emperador tenorbanjo, J&D ukke, och så farmors gamla cittra. Bygger gitarrer:Nej, tyvärr. I mitt nästa liv kanske! Hur länge har jag spelat gitarr:I över 40 år! Sen jag var 10 tror jag. Spelar jag live, i band, hemma, heltid, låtskrivande mm mm:Jag spelar live, i första hand som vistrubadur. Ibland blir det lite blues, och ibland kan man se mig spela bas i The Chicken Brothers. Jag har periodvis spelat på heltid, men oftast deltid. Största influenser:Blues: Howlin´ Wolf, Elmore James, Hound Dog Taylor, Blind Willie Johnson Visor: Cornelis Vreeswijk, Alf Hambe, Ola Magnell, Dan Andersson, Evert Taube. Så här ser jag ut!
|
|
|
Post by pafal on Nov 28, 2007 22:28:22 GMT 1
Ålder: 1964 Bor:Luleå Äger föjande gitarrer:Några stål, en nylon, nån gammal jazzburk och en klase el Bygger gitarrer:Byggt några el-kits men inget akustiskt. Repar dock en del instrument within my capacity Hur länge har jag spelat gitarr:Sen jag var 7~8 Spelar jag live, i band, hemma, heltid, låtskrivande mm mm:Spelar mest i band, numera främst med Olle Nyman. Gör en del studiojobb och lirar en del live som frilans i samma sammanhang. Fuskar i en brasiliansk orkester. Övar alldeles för lite  Har inte skrivit mer än en vers sedan 84. Byggt en hemmastudio och har allt utom macdatorn. Är nog livrädd att köpa den för att märka att det inte kommer ut något  ;D Under åren har jag lirat lite vad som helst med vilka som helst. Har dock missat folk och metall-genren ;D Största influenser:Utan att vara i närheten: Pat Metheny, Jeff Beck, Robben Ford, Elliott Smith, Jimmy Nolen, Albert King, Neil Young, Gatton, Keef, Thorendahl, Jason Lyttle Så här ser jag ut!
|
|
kjelle
Musiker av rang

|
Post by kjelle on Nov 28, 2007 23:43:11 GMT 1
Ålder 50 år med årets kalas i somras! Bor Uppsala Äger följande gitarrer Martin HD28, Yamaha LL11E, Ibanez Artist (någon 70-talare) Dessutom 3 strator, en LP Custom, en jazzbulle Ibanez . Bygger gitarrer? Nej, justerar så gott jag kan. Håller mig till deet jag kan meka, nämligen elektronik. Hur länge ni spelat gitarr Bortemot 30 år. Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mm I coverband, mest rock. Spelar mest acke hemma, och sjunger (högt) till familjens glädje(?). Spelar in en del via datorn. Största influenser Bob Dylan, SRV, Robben Ford, Neil Young och så naturligtvis Hellacopters! Skulle vilja säga Tommy Emmanuel, men ... för långt bort! Och så lilla jag: 
|
|
|
Post by lavrell on Nov 29, 2007 0:09:40 GMT 1
Ålder24 BorStockholm Äger följande gitarrerSimon & Patrick Showcase Flame Maple, Fender Strata Japan 87, Gibson LP Std Faded. Snart även en Martin HD-16 om skatteverket gör som jag vill nästa vecka. Bygger gitarrer?Nej, vågar verkligen inte mig på sånt. Ska jag laga något så lägger jag hellre ut pengar och låter ett riktigt proffs göra det Hur länge ni spelat gitarr14 år and counting Spelar ni live,i band,hemma,heltid,låtskrivande,mm mmSpelar en hel del live med mitt band Hallå hela pressen (www.hallahelapressen.se). Vi ska kompa Shirley samt RENT-musikalen nu på söndag så det går bra. Annars är det lite olika frilansjobb som dyker upp, speciellt julbord nu under juletider. Största influenserÄr ganska dålig på influenser men Tommy Emmanuel är min absoluta favoritgitarrist fastän jag inte spelar i hans stil så att säga. Jag influeras mest av folk jag spelar med faktiskt och utvecklas som mest då. Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut ;D
|
|
|
Post by molle on Nov 29, 2007 1:13:38 GMT 1
[Och till sist,gärna en bild på hur ni ser ut ;D [/b] Återkommer med det så fort jag hittar en bra sida att ladda upp på. Nån som har ett tips?[/quote] www.photobucket.com
|
|
Patrik
Besserwisser

Spela framför allt!
|
Post by Patrik on Nov 29, 2007 8:57:56 GMT 1
Ålder 42 BorMed sambo och tre barn i centrala Leksand. Spelar ej ishockey... Äger följande gitarrerTanglewood TW15. Låter mycket bra för en billig peng. Bra "strummer". Levin Royal -42. 500-kronors fynd som jag renoverat upp. Just nu inlämnad för bandbyte. Levin Kentucky -54. Trevlig fingerpickare med myyycket trä i ljudet. Just nu halshuggen i väntan på en neck reset. Levin mod 60 -44. Levinparlor som ligger på renoveringsbordet. Verkar bli en kaxig liten rackare... Hofner mod 499. 12:a från 70-talet. Yamaha FG-440. Nyare 12:a. Takeharu WT-100 -76. Fin gitarr som hängt med i över 20 år. Vissa perioder är den en av favoriterna. Bolero nylonare. På väggen hänger även ett par domror, en Levinmandolin, en balalaika samt två dammiga fender-strator... Bygger gitarrer? Nej. Har en halvbyggd stratkropp liggande... Mer blev det inte. Tycker det är mycket roligare att renovera, laga och fixa. Hur länge ni spelat gitarrTja, elektriskt sedan 17-års åldern. Akustiskt "på allvar" runt 2 år. Spelar ni live, i band, hemma, heltid, låtskrivande, mm mm Spelar mest hemma just nu. Fösöker skriva låtar, men det blir mest små snuttar och diverse riff... Har mer och mer börjat gilla träffar där man käkar nåt, dricker en öl och jammar loss tillsammans. Vill gärna utveckla mitt kompspel och bli bättre på avslappade improvisationer. Ett annat mål är att skaffa någon enklare inspelningsutrustning för hemmabruk. Spelar även domra i en balalaika-orkester. Kul, udda och ofta intensiv musik. Man kan väl säga att den stimmiga pubpubliken bytts ut mot sittande, knäpptysta pensionärer i kyrkor och föramlingshem... Största influenserStevie Ray Vaughan, Tommy Emmanuel, Counting Crows, Foo Fighters, Asylum Street Spankers, Hoodoo Gurus mm.... Och till sist, gärna en bild på hur ni ser utHär är jag på förra sommarens akustiska (myggjagar-) träff. 
|
|