|
Post by kallegitarr on Dec 8, 2022 20:33:41 GMT 1
Ä
|
|
|
Post by niklasc on Dec 9, 2022 11:52:48 GMT 1
Det beror på vad det är du undrar över om den pallar.
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 9, 2022 13:12:55 GMT 1
Ä
|
|
|
Post by niklasc on Dec 9, 2022 13:37:29 GMT 1
Det beror nog på vilken modell av Levin vi pratar om men på ett teoretiskt plan så skulle jag säga tveklöst ja. Jag gissar att det är någon amerikansk gitarr i filmklippen som då antagligen är byggd med amerikanska träslag (nord- eller sydamerikanska) och jag kan inte se att de träslag levin använde för sina instrument skulle vara mindre tåliga. Om vi pratar limfogar så tror jag inte heller där att de har sämre förutsättningar.
Mina egna empiriska studier begränsar sig till en LG-17 från mitten av 60-talet som jag brukade tämligen flitigt och vårdslöst under ett 10-tal år under 80-talet då den var med både på scen och på fester både inomhus och utomhus vid lägerelden transporterad i endast tygpåse. Jag brukade också göra ett nummer av att balansera den på långfingerspetsen, pannan eller foten vilket emellanåt innebar att den åkte i backen. Den höll ända tills jag fick barn..... Men den var ju i och för sig nylonsträngad.
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 9, 2022 14:44:48 GMT 1
Ä
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 9, 2022 16:43:37 GMT 1
Men fan Göran, kan du sluta gödsla med konton på lika forum?? Det slutar med att du blir bannad eller tycker att alla är idioter. Ge upp.
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 10, 2022 7:39:32 GMT 1
Men du med en halv miljard alias har du inget i ditt eget liv som du kan pilla med.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 10, 2022 9:09:32 GMT 1
Bara en tidsfråga innan du börjar skriva ett manifest. Det slutar ju alltid med att du tar bort dina inlägg och kontot, eller säger åt alla att dom är idioter samt dumma i huvet. Rent logistiskt måste det vara smartare att du inte skapar ett användarkonto överhuvudtaget. Då vinner du några steg i förfarandet. Jag förstår att du blir frustrerad när ingen vill titta på dina fantastiska videos du sitter och skapar, men det är nog bara att acceptera.
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 10, 2022 11:13:47 GMT 1
Alltså jag kan inte hjälpa att du inte mår bra. Jag tror att du helt enkelt är lite dum i huvvet och att det är det som känns konstigt. Åter igen det är inte mitt fel så försök att hitta nåt annat att göra.
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 11, 2022 14:07:02 GMT 1
Ä
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 11, 2022 14:21:41 GMT 1
Ä
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 11, 2022 16:09:40 GMT 1
Ä
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Dec 12, 2022 3:20:07 GMT 1
Som svar på grundfrågan då: ja, utan tvekan. Förstår inte riktigt med utgångspunkt från det man ser i bifogade filmer vad du anser skulle vara så påfrestande för en gitarr av en gammal Levin inte skulle klara det. Lite fullt normalt slidespel med en hyffsat lugn högerhand, vad skulle vara farligt där? Gitarren han spelar på ser ut som en Martin dubbelnolla.
|
|
|
Post by kallegitarr on Dec 12, 2022 10:07:31 GMT 1
Ä
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Dec 12, 2022 12:03:37 GMT 1
Det är ingen mening med att försöka diskutera med Göran Diffner, diffner guitars, Kalle gitarr…..han vet alltid bäst och alla andra är idioter. Oklart varför han skapar nya konton på forum hela tiden. Antagligen har han nån diagnos.
|
|