|
Post by rogerh on Oct 27, 2013 15:53:09 GMT 1
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Oct 27, 2013 19:28:59 GMT 1
Det var den! Ja, turen är väl ens bästa vän med sådana slarviga säljare.
|
|
|
Post by rogerh on Oct 27, 2013 20:02:41 GMT 1
Jag tror du satsade på rätt gitarr. När jag tittar på bilderna av den ser jag att den är av bättre kvalitet än min. Bättre virken och mera original. Säkerligen betydlig stabilare också, borde tåla betydligt mer. Kanske han packade din en låda då den skulle skickas utomlands!
|
|
|
Post by Laer on Oct 27, 2013 21:04:57 GMT 1
Paketeringen av avsändaren! Förvisso sant, men hade den skickats med Bussgods hade den kunnat varit packad i en Ica-plastpåse och kommit fram i samma skick som när den skickades.
|
|
sfe
Besserwisser
Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Oct 28, 2013 8:36:47 GMT 1
En fundering...(Absolut ingen kritik. Roger är betydligt mer erfaren än jag när det handlar om sånt här.)
När du hänger på så många tvingar på sargen, är du inte rädd för att tvingarnas vikt skall böja sargen utåt? Personligen skulle jag nog försökt att sätta tvingarna varannan in och varannan ut, men jag kanske oroar mig i onödan?
|
|
|
Post by rogerh on Oct 28, 2013 12:16:30 GMT 1
Visst finns den faran, men med små tvingar som de här är det inga problem! Dessutom vilar hela paketet mot bordet längs ut på tvingarmarna.
|
|
|
Post by rogerh on Oct 30, 2013 12:20:18 GMT 1
Kan meddela att säljaren nu betalt tillbaka auktionspris + frakt. Bra så.
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Nov 6, 2013 9:36:51 GMT 1
Nu har min gitarr från samma säljare kommit. Lika bristfälligt packeterad med bara kartongstycken tejpade runt gitarren och även min gitarr har fått en tråkig skada. Vad som verkar ännu mer konstigt är att det enligt min bror saknas bitar där det skulle suttit ihop....mystiskt, jag inväntar mer foto på det. ....men annars var den ju fin...
|
|
peterd
Jag är en forumsnörd
|
Post by peterd on Nov 6, 2013 11:00:50 GMT 1
Vilken fantastisk affärside: gamla gitarrer, färdigkvaddade vid leverens! Den firman skall man tydligen akta sig fö...
|
|
|
Post by rogerh on Nov 6, 2013 12:30:19 GMT 1
Ja herregud. Den kom ju fram i värre skick än min, det gör ont i själen. Samma usla förpackning. Vilken skojare...
|
|
|
Post by Klangfix on Nov 6, 2013 16:14:27 GMT 1
Vilken firma är det man ska låta bli att köpa gitarrer av? Det här måste ju få ett stopp.
|
|
sfe
Besserwisser
Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Nov 6, 2013 18:32:04 GMT 1
Ja, nu tycker jag faktiskt att det är dags att avslöja namnet på denna säljare.
|
|
|
Post by Klangfix on Nov 8, 2013 14:19:48 GMT 1
Ja, nu tycker jag faktiskt att det är dags att avslöja namnet på denna säljare. Absolut. Det här är ju oseriöst och framtida köpare måste få möjlighet att få säljaren att packa bättre.
|
|
|
Post by rogerh on Nov 8, 2013 18:15:41 GMT 1
Alla antikhandlare ska man vara väldigt skeptiska till och verkligen se till så att de packar på ett bra sätt. Kanske t.om. begära att få se en bild på lådan innan den skickas... Privatpersoner bryr sig mer om prylarna.
|
|
peterd
Jag är en forumsnörd
|
Post by peterd on Nov 19, 2013 10:00:50 GMT 1
Hur gick det med den här gitarren Roger? Fick Du ihop den, eller hamnade den på hyllan för framtida objekt? Jag saknar fortsättningen!
|
|