|
Post by Laer on Apr 24, 2013 8:27:52 GMT 1
Tänkte bara meddela samtliga (om ni inte redan sett en notis fara förbi) att forumet kommer uppdateras någon gång under maj månad, och troligen kommer forumet inte kunna nås när just detta forumet är under uppgradering. Detta är för att Proboards skapat Version 5 av sin forummotor, och den verkar bättre på alla sätt. Forumet kommer kännas igen, men säker se något annorlunda ut. Framförallt login-sidan kommer se annorlunda ut, men fungera som förrut. Troligen får man bekräfta sig med att logga in dubbla gånger eller ange sin e-postadress eller liknande när man loggar in första gången i Version 5. Vilken dag det kommer att ske är omöjligt att säga då det finns tusentals forum, men det lär väl märkas.  Ses på andra sidan!
|
|
|
Post by Laer on Jun 2, 2013 8:29:14 GMT 1
Forumet är nu uppgraderat! Ni känner igen er i strukturen, men allt är lite fräschare och några fler funktioner/förenklingar har gjorts av Proboards. När jag satt mig in i hur alla inställningar osv fungerar kommer jag tweaka lite här och var, så blir inte förvånade om det blir några löpande förändringar på utséende och funktion. Forumets struktur kommer däremot inte att förändras.
|
|
|
Post by rogerh on Jun 2, 2013 8:44:12 GMT 1
Man får vänja sig. Jag skulle bli glad av en lite större brödfont.
|
|
|
Post by pafal on Jun 2, 2013 15:54:51 GMT 1
Gott jobbat!
|
|
|
Post by Peter on Jun 3, 2013 11:14:19 GMT 1
Vart är knappen "markera alla trådar som lästa"?
|
|
|
Post by Laer on Jun 3, 2013 15:07:59 GMT 1
Längst ner på huvudsidan i rutan "Forum Information & Statistics" finns en "Mark All Boards Read". Sedan i respektive forumsdel finns två rullgardinsmenyer, en för olika val/markeringar där en är markera alla, och en meny för actions, bla. Mark as read osv.
|
|
Stefan
Besserwisser

|
Post by Stefan on Jun 17, 2013 11:35:09 GMT 1
Är det möjligt att lägga en bakgrundsfärg i forumet? Spruce-top-gult vore ju snyggt! 
|
|
|
Post by rogerh on Jun 17, 2013 11:57:07 GMT 1
Det går inte längre att hoppa till senast inlägg i tråden eller lägga in smilies i inläggen...
|
|
|
Post by Peter on Jun 17, 2013 13:06:37 GMT 1
Var är den där kalendern som man ser när folk fyller?
.. och klockan. Vart tog den vägen?
|
|
|
Post by svenake12 on Jun 17, 2013 23:04:26 GMT 1
- Och jag saknar sök- funktionen. Undrar hur det blev med den där Bjärton-dagen?
|
|
|
Post by Laer on Jun 18, 2013 22:34:08 GMT 1
Är det möjligt att lägga en bakgrundsfärg i forumet? Spruce-top-gult vore ju snyggt!  Det går, men nej, inte sån.  Det går inte längre att hoppa till senast inlägg i tråden eller lägga in smilies i inläggen... Hur menar du nu? I en tråd med flera sidor kan man ju direkt klicka på vilken sida man vill gå till, och på en given sida är det ju bara att trycka på END-knappen på tangentbordet så hamnar du längst ner.  Smileys? Johorå.  Var är den där kalendern som man ser när folk fyller? .. och klockan. Vart tog den vägen? Du kan se födelsedagarna genom att klicka längst ner på huvudsidan vilket tar dig hit: ackegura.proboards.com/members?view=birthdays Likadant som förrut mao. Kalendern är deaktiverad, mest för att ingen använde den för event osv. Vilken klocka? - Och jag saknar sök- funktionen. Undrar hur det blev med den där Bjärton-dagen? Klart sökfunktionen finns kvar, tredje menyvalet längst upp på forumet: ackegura.proboards.com/search
|
|
|
Post by svenake12 on Jun 18, 2013 23:04:15 GMT 1
Sök-funktionen fungerar inte, - men å andra sidan det gjorde den inte tidigare heller. Kan det bero på min dator eller windows-version??
|
|
|
Post by rogerh on Jun 19, 2013 6:02:41 GMT 1
1. Använder.. ackegura.proboards.com/threads/recent..för att se alla nya inlägg tvärs över. Den fanns att hitta i den förra versionen och funkar fortfarande, men tror inte den finns att hitta i den nya menyn. 2. Det finns inget sätt att hoppa direkt till den nyaste inlägget längre från listan över nya inlägg, den fanns för ett litet tag sen även på det nya forumet, man klickade på raden under "by Pedgren" som då var i fet stil och man kom längst ned till det senaste inlägget. Numera är det ett oklickbart datum i kursiv stil.  3. Så här ser det ut när jag skriver ett nytt inlägg. Allt som hade med smilys, länkar och bilder taggar saknas.  Kör Explorer men även FireFox på Windows 7.
|
|
|
Post by Peter on Jun 19, 2013 6:04:29 GMT 1
Var är den där kalendern som man ser när folk fyller? .. och klockan. Vart tog den vägen? Du kan se födelsedagarna genom att klicka längst ner på huvudsidan vilket tar dig hit: ackegura.proboards.com/members?view=birthdays Likadant som förrut mao. Kalendern är deaktiverad, mest för att ingen använde den för event osv. Vilken klocka? Tidigare så fans en klocka högst upp i forumet i form av "digitala siffror".
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jun 19, 2013 10:08:50 GMT 1
Jag vill se PREV 12345 NEXT längst ner på sidan istället för högst upp. Dvs, att gå till nästa sida, när jag skrollat ner till det sista inlägget på den sidan, eftersom den kronologiska ordningen är så, så fattar jag inte varför man lagt "PREV 12345 NEXT" - dvs sidbytena, längst upp i vänstra hörnet.
|
|