dew
Messersmither

|
Post by dew on Oct 21, 2010 20:08:04 GMT 1
Vet ni någon inspelningsapparat av typ zoom h4n (ska alltså gå att koppla in extern mikrofon) som spelar in i 24 bit när den jobbar som ljudkort?
|
|
|
Post by macjansson on Oct 21, 2010 21:45:19 GMT 1
Funkar inte H4:an till det eller är den begränsad när den jobbar som ljudkort?
|
|
dew
Messersmither

|
Post by dew on Oct 21, 2010 21:55:40 GMT 1
Funkar inte H4:an till det eller är den begränsad när den jobbar som ljudkort? Ja om jag fattat rätt så är det 16 bit när den agerar ljudkort till datorn.
|
|
|
Post by macjansson on Oct 23, 2010 10:29:42 GMT 1
Funkar inte H4:an till det eller är den begränsad när den jobbar som ljudkort? Ja om jag fattat rätt så är det 16 bit när den agerar ljudkort till datorn. Det var värre  Hur ser kraven ut i övrigt? Letar du efter en apparat som är likvärdig H4:an i storlek? Även om man gör avkall på storleken och letar efter apparat som är portabel men lite större så kanske det ändå är svårt att hitta en som tjänar som ljudkort också.
|
|
Johannes
Lärt mej ta barré

Spelar g?rna!
|
Post by Johannes on Oct 23, 2010 10:39:17 GMT 1
Att tänka på med H4n är att den inte fungerar speciellt bra som ljudkort om man försöker använda den tillsammans med en burk som har AMD-chip. Dom varnar till och med för det på deras hemsida. Min HP vill absolut inte fungera med ASIO-drivisarna. På lenovoburken spelar den däremot fint...
/Johannes
|
|
|
Post by macjansson on Oct 23, 2010 11:00:54 GMT 1