|
Post by Archy on Sept 11, 2010 15:24:52 GMT 1
Jag bestämde mig för att skaffa en gitarr jag vågar ha hängande framme under vinterhalvåret. (Ska villigt erkänna att HD-28:an har fått hänga framme under de två senaste somrarna men så fort luftfuktigheten åker ner under 40 hamnar den i caset igen.) Det dök upp en begagnad Tanglewood TRD VS E på Thomann för ca 3000:- och slope shoulder D-formen med sunburst var för svår att motstå. Kommer förmodligen aldrig att äga en J-45:a men i utsteende är den här något åt rätt håll iallafall. Den låter riktigt bra för pengarna också och har ett B-band system (som jag förmodligen aldrig kommer att använda)  Mycket nöjd iallafall. Denna serie heter visst Rosewood Reserve. Toppen i solid Sitka och sidor och botten laminerade. De nyare har nog inte plektrumskyddet, vilket jag hoppades inte skulle finnas på den här heller men det får gå ändå.      
|
|
|
Post by molle on Sept 11, 2010 15:41:36 GMT 1
Snygg!  Men luftfuktare skulle jag nog rekommendera till den, trots allt! 
|
|
|
Post by Archy on Sept 11, 2010 16:23:19 GMT 1
Tack! Ja, jag insåg det så jag tog med en sån i beställningen. Bättre ta det säkra före det osäkra! 
|
|
|
Post by johnnycash on Sept 11, 2010 18:30:11 GMT 1
Fan va fin den va!!
Nu kapar jag tråden lite när vi ändå var inne på luftfuktare, tänkte införskaffa en men kan ingenting om dom. Kyser har jag haft funkar de? När ska jag sätta på de på gitarren ? Eller ska jag köpa en sån där dyr jävel för 2,000sek. (dyr enligt mig)
|
|
|
Post by molle on Sept 11, 2010 18:55:37 GMT 1
Fan va fin den va!! Nu kapar jag tråden lite när vi ändå var inne på luftfuktare, tänkte införskaffa en men kan ingenting om dom. Kyser har jag haft funkar de? När ska jag sätta på de på gitarren ? Eller ska jag köpa en sån där dyr jävel för 2,000sek. (dyr enligt mig) Kyser eller Planet Waves eller nån annan liknande funkar kanonbra! Eller köper du ett kinderägg. Äter upp godiset, ger bort leksaken till någon knatte i din närhet, men behåll själva plastburken. Gör en massa hål i plasten, lägg i en fuktig wettexduk, och häng in den i gitarren med hjälp av en ståltråd! Lätt som en plätt!
|
|
|
Post by johnnycash on Sept 11, 2010 19:09:59 GMT 1
Fan va fin den va!! Nu kapar jag tråden lite när vi ändå var inne på luftfuktare, tänkte införskaffa en men kan ingenting om dom. Kyser har jag haft funkar de? När ska jag sätta på de på gitarren ? Eller ska jag köpa en sån där dyr jävel för 2,000sek. (dyr enligt mig) Kyser eller Planet Waves eller nån annan liknande funkar kanonbra! Eller köper du ett kinderägg. Äter upp godiset, ger bort leksaken till någon knatte i din närhet, men behåll själva plastburken. Gör en massa hål i plasten, lägg i en fuktig wettexduk, och häng in den i gitarren med hjälp av en ståltråd! Lätt som en plätt! HAHA! Är de du som är uppfinnar jocker eller ;D
|
|
Stefan
Besserwisser

|
Post by Stefan on Sept 12, 2010 18:29:58 GMT 1
Den luftfuktare jag varit mest nöjd med är Oasis. Lätt att fylla på och den visar när det är dags att fylla på genom att skrynkla ihop sig.
|
|