|
Post by Peter on Nov 26, 2021 11:32:35 GMT 1
Som rubriken säger. Jag skulle vilja få tag i en sån där liten rörförstärkare i form av en liten låda där röret sticker rakt upp på lådan. Inte för att det finns nåt mervärde i själva konstruktionen och utförandet. Det är bara det att det ser så jäkla ballt ut. Sen är väl andemeningen lite att kunna kräma på med elgitarren utan att fönstren flyger ut och samtidigt får det där varma fina ljudet när en rörförstärkare går för fullt. Är det någon här på forumet som kan tipsa mig om vart det finns? Jag har Googlat, men utan resultat. Jag har för mig att jag sett en sådan för länge sen och att det var Yamaha. Det kan ha vart nåt fabrikat annat också. Byggsats eller färdigbyggt spelar ingen roll. Fast det skulle ju vara kul om jag fick löda ihop en själv med medföljande komponenter. Högtalarelementet får bli en historia för sig själv. Jag har en plan (läs Jensen P8R AlNiCo) 
|
|
|
Post by way2loud on Nov 29, 2021 10:52:31 GMT 1
Om du vill köpa i Sverige finns Nordström Audio i Hsbg. Stort urval och bra support. nordstromaudio.se/Jag köpte bl.a. tweed till min ombyggnad av en Fender Champ klon som jag köpte från Tyskland. Se min tråd om nytt kabinett till Champ.
|
|
|
Post by niklasc on Nov 29, 2021 14:18:59 GMT 1
|
|
|
Post by Peter on Nov 30, 2021 17:33:23 GMT 1
Tack forumsvänner.
Jag ska grotta ner mig i de där :-)
|
|