|
Post by martingbg on Mar 20, 2018 7:48:08 GMT 1
|
|
|
Post by niklasc on Mar 20, 2018 8:12:51 GMT 1
Jag vet inget om gitarren men med den annonsen hade jag varit väldigt restriktiv. Men känner man till gitarren och tycker att priset verkar rätt så spelar ju några stav- och meningsbyggnadsfel ingen roll.
Sen är det ju det där med Traderas regler... Man får väl inte sälja någon annan väg än via Tradera-auktionen så länge den är aktiv? Det är ju förvisso säljarens problem, men ändå. Hur gör han med traderaauktionen om han får gitarren såld på blocketannonsen innan auktionen är över? Och om han inte får några bud på 1500kr så innebär det ju i princip att marknaden inte vill betala så mycket för gitarren just nu. Bra läge att pruta...
|
|
|
Post by martingbg on Mar 20, 2018 8:23:12 GMT 1
Tänkte inte så mycket på stavningen, mer hur guran höjdes till skyarna och jämfördes med en i 50´klassen... Försökte söka på modellen, men hittade ingen direktträff på modellbeteckningen. Priset på Tradera var ju lite mera intressant än Blockets... Detta med dubblering på Blocket/Tradera är rätt vanligt...folk verkar inte ha koll...
|
|
kgha
Lärt mej ta barré
|
Post by kgha on Mar 20, 2018 9:40:32 GMT 1
[---] Försökte söka på modellen, men hittade ingen direktträff på modellbeteckningen. Möjligen menar annonsören EG522C vilket kan stämma hyfsat med att han betalade 8000 ny. Men 8000 för en 2nd hand är mycket - på reverb.com där priserna inte brukar vara låga kan man se flera som gått för €300-€400
|
|
stinkey
Jag är en forumsnörd
|
Post by stinkey on Mar 20, 2018 13:26:36 GMT 1
Verkar inte som om det är reservationspris på den på Tradera.
|
|