mike
Nybörjare
|
Post by mike on Mar 16, 2017 15:14:52 GMT 1
Hej på er alla glada. Jag är ny här.
Har en gammel Levin Mandolin liggandes som jag haft i många år men har svårt att hitta värde och info kring just denna. Någon här som är grym på mandariner? =)
Det jag kan försöka tyda av serienumret på huvudet är: 422523
Inuti kroppen står det "Modell King" på en brun lapp.
Jag bifogar bilder.
Tacksam för hjälp, Ha en bra dag!
|
|
mike
Nybörjare
|
Post by mike on Mar 16, 2017 15:18:05 GMT 1
Trodde jag ja, får inte upp några bilder här ju =/
|
|
mike
Nybörjare
|
Post by mike on Mar 16, 2017 15:20:26 GMT 1
|
|
|
Post by niklasc on Mar 16, 2017 22:54:24 GMT 1
Info här. En av Levins bättre modeller. Värdet beror på skick och spelbarhet. Kolla vad de går för på Tradera så får du ett riktvärde. I min mening så ska det havererade plecktrumskydder avlägsnas omedelbart. Celluloiden avger ett ämne som förstör lacken i närheten. Även Bandstavar och greppbräda brukar bli angripna. Men släng det inte. Lägg det i en plastpåse och behåll det (på säkert avstånd från saker som kan ta skada) för en framtida köpare.
|
|
sfe
Besserwisser
Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Mar 18, 2017 10:54:21 GMT 1
Fin mandolin men kasta bort plektrumskyddet så långt det går (efter att du ritat av det kanske). Den där celluloiden som faller sönder gasar också ifrån sig och om det ligger i ett etui kan det förstöra även etuiet på så sätt att det missfärgar klädseln och instrument som sedan läggs i etuiet blir påverkade av gasen, som nu kommer från klädseln, som får metalldelar att oxidera och lack att missfärgas.
Jag tror för övrigt inte att ett plektrumskydd i det erbarmliga skicket har något som helst värde vid en försäljning av mandolinen. Fästet kan man däremot spara om det inte är för illa åtgånget, efter att man rengjort och putsat upp det.
|
|
piotr
Jag är en forumsnörd
Ugnsgratinerade parenteser?
|
Post by piotr on Apr 4, 2017 18:29:20 GMT 1
Har Willie Nelson spelat på den?
|
|
|
Post by niklasc on Apr 5, 2017 6:40:44 GMT 1
Har Willie Nelson spelat på den? ...eller Glen Hansard...
|
|