loef
Jag är en forumsnörd
|
Post by loef on Feb 12, 2016 23:47:27 GMT 1
  Olav
|
|
|
Post by rogerh on Feb 12, 2016 23:54:54 GMT 1
Ser ut som flake lack!
|
|
sfe
Besserwisser

Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Feb 13, 2016 13:34:10 GMT 1
Svarar med en favoritbild på vår förra katt (om det går för sig). Katter är notoriskt besvärliga att få med på planerade bilder men den här gången gick han förbi precis när jag skulle knäppa, stannade till och gick in och satte sig mellan instrumenten.  Att fota katter i etuier är däremot väldigt lätt för, som alla som haft katt vet, låda + katt = katt i låda. Slår aldrig fel. Detta är bara ett av alla tillfällen. 
|
|
|
Post by svenake12 on Feb 13, 2016 14:09:16 GMT 1
Läste på USA-siter tips om att skaffa dragspel. Tips nummer ett: Lämna aldrig en dragspelslåda öppen om du har en katt. Aldrig någonsin. Katten kommer att gå i den och kissa. Du märker inte det. Du lägger ner ditt bästa dragspel. Dragspelet kommer att lukta kattkiss. Lukten går aldrig bort. Du blir tvungen att sälja ditt bästa dragspel. Kanske ska man vara försiktig med gitarrfodral också?
|
|
peterd
Jag är en forumsnörd
|
Post by peterd on Feb 13, 2016 17:58:02 GMT 1
Köpte ett gitarrobjekt en gång av en familj med 10 katter. Trots att gitarren bara kostade 200 kr fick jag med ett fint case. När jag kom hem förstod jag varför. Caset har stått utomhus i två år och först nu börjar lukten försvinna
|
|
sfe
Besserwisser

Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Feb 13, 2016 19:55:38 GMT 1
Tabasco (den röda långhåriga) är rumsren och sedan han flyttade hit för 6 år sedan har det inte hänt en enda "olycka". Därmed inte sagt att jag lämnar etuierna öppna utan övervakning. Varmlim, som ofta använts i etuierna, är nåt som attraherar katter och kan få dem att göra olika saker de annars inte gör. Kiss är mycket ovälkommet men likaså att en katt börjar tugga, slita och slicka i ett vintagecase. Personligen brukade jag har mina varmlimsprylar på nedre hyllan men penslarna ligger numera högt upp. Tabasco snodde dom och sprang iväg. En gång kom han undan och hann springa ut. Benlim är jättegott!
|
|
|
Post by sakuarius102 on Dec 2, 2016 10:00:07 GMT 1
|
|
|
Post by Klangfix on Jan 9, 2017 15:59:56 GMT 1
Man får lätt associationen att gitarren är polerad av hunden. :-)
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Jan 14, 2017 0:51:10 GMT 1
Ja, den rasen, den "franska cellulosahunden" passar extra bra till detta ändamål. Det är väl någon sorts MOPPs.
|
|