|
Post by augustine on Mar 11, 2015 20:29:05 GMT 1
Har förstått att det är lite tveksamt att lägga ut auktionslänkar här, men eftersom jag vet att det finns intresserat folk i forumet så... admin får väl ta fram saxen... I alla fall har jag lagt ut en Levin typ parlour från 1906 i förvånansvärt gott skick. Blir inte riktigt klok på vad modellen heter, tycker inte alla detaljer stämmer med vintage-guitars-bilderna. Nästan allt tycks vara med från början, och väldigt få och mycket små sprickor i träet. Sen ligger där en likadan från 1926, i helt annat tillstånd, sprickor och med ett stall fäst med skruvar och muttrar.. Men den har nåt visst, nedstämd en halvton eller lite till låter den ganska gott. Sen finns där också en Madrid (tror jag) från 1949, i gott skick, men med en stallreparation i historien. Låda och allt. Och alla tre finns dokumenterade på youtube! Jag skulle ju ha lagt upp lite bilder här, men jag måste läsa på lite mer om hur man gör först. Kolla på Tradera, där heter jag "unalien". De ligger kvar till den 24 mars.
|
|
|
Post by rogerh on Mar 11, 2015 22:08:23 GMT 1
Trodde jag hade 1906:an i bästa originalskicket, men den fick konkurrens av din.
|
|
|
Post by augustine on Mar 12, 2015 15:39:29 GMT 1
Hoppas jag inte har överdrivit det positiva för mycket, nu när buden börjar rulla in. Men jag tycker faktiskt den är förvånansvärt oskadd för sitt långa liv. Såg också att jag måste redigera första texten, skulle förstås vara "mycket FÅ sprickor i träet". Kan mejla över fler bilder om du vill ha, bestll bara vad du vill se i så fall!
|
|