stinkey
Jag är en forumsnörd
|
Post by stinkey on Oct 28, 2013 22:18:32 GMT 1
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Oct 29, 2013 0:28:56 GMT 1
De brukar väl ligga runt 20-30k
|
|
|
Post by Peter on Oct 29, 2013 7:22:32 GMT 1
Jag fick 18 för min för ett par år sen. Den var i superskick. Min var från 1948.
|
|
sfe
Besserwisser
Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Oct 29, 2013 13:07:46 GMT 1
Det här är en non-cut med vad som ser ut att vara riktig pärlemor i greppbrädan. Tyvärr ser det ut som att det är plast på huvudet och det talar emot min förhoppning om att den har både lönnhals och lönnkropp och är tillverkad före 1943. Jag har haft förmånen att få testa 2 st DeLuxe tillverkade i Nordstan och bägge 2 hade ett ljud som inte stod de amerikanska tillverkarna efter och var något helt annat än de DeLuxer man vanligtvis träffar på. Om den här gitarren verkligen är en sådan, har det ljudet, är fullt spelbar och utan vare sig skador eller reparationer så tycker jag fortfarande att priset är högt men kanske ändå inte orimligt för, som de säger i USA, "find another". Den är i så fall ganska unik och en riktigt bra gitarr. Gjorde man förresten den röda bursten på de gitarrerna jag talar om? Kom inte den senare, typ -48 eller nåt? Nu blev jag tveksam.......
Ähh.... Skit vad blind jag är!! Det står ju -45 i annonsen. Inte kan jag skylla på smärtstillande heller för axeln är bättre och jag äter inga piller längre.
|
|