|
Post by rogerh on Jun 25, 2012 23:20:17 GMT 1
|
|
|
Post by Klangfix on Jun 26, 2012 8:43:25 GMT 1
Check.
|
|
|
Post by rogerh on Jun 26, 2012 11:48:05 GMT 1
Hm, guld är för mjukt, men platina skulle funka! ;D
Hårdhet i Mohs
copper 2.5-3 silver 2.5-3 gold 2.5-3 brass 3-4 platinum 4-4.5 steel 5-8.5 chrome 9
|
|
|
Post by rogerh on Jul 5, 2012 7:26:26 GMT 1
Riktigt stiliga band i äkta mässing, blänker fint Bredd 2.3 mm Höjd 2.7 mm (1.6 tang, 1.1 bandhöjd) Känns rätt lagom.
|
|
|
Post by Klangfix on Jul 5, 2012 10:07:54 GMT 1
Jag väntar på mina.
|
|
magnus
Allvetande
Samlar all m?jlig Goya....
|
Post by magnus on Jul 5, 2012 22:28:56 GMT 1
Cool shop. Den hamnade i min "saved sellers"...
|
|
sfe
Besserwisser
Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Jul 7, 2012 7:16:48 GMT 1
Kollade runt lite i shopen. Vilket sortiment!!! ;D Tillbehör till musikinstrument, modelljärnvägar och VVS (ventiler, kopplingar, flottörer.....) Dessutom verkar de sälja inläggningar av pärlemor och abalone utan att bry sig det minsta om CITES.
|
|
|
Post by rogerh on Jul 7, 2012 10:43:38 GMT 1
Att beställa pärlemordottar från stewmac är numera inte möjligt. Det finns återförsäljare i Europa och Asien som fortfarande säljer såna, men frågan är hur länge de får fortsätta med det. Själv har jag passat på att beställa ett gäng av de vanligaste dimensionerna medan tider är.
Man ser fler och fler gitarrer som helt saknar dekoration på greppbrädan. De nya lagarna har gett upphov till ett nytt mode.
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Jul 7, 2012 20:22:25 GMT 1
Kollade runt lite i shopen. Vilket sortiment!!! ;D Tillbehör till musikinstrument, modelljärnvägar och VVS (ventiler, kopplingar, flottörer.....) Dessutom verkar de sälja inläggningar av pärlemor och abalone utan att bry sig det minsta om CITES. Jag kanske har missat något men jag har inte hört något annat än att det är vit abalone som är förbjuden.
|
|
sfe
Besserwisser
Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Jul 8, 2012 10:48:31 GMT 1
Kollade runt lite i shopen. Vilket sortiment!!! ;D Tillbehör till musikinstrument, modelljärnvägar och VVS (ventiler, kopplingar, flottörer.....) Dessutom verkar de sälja inläggningar av pärlemor och abalone utan att bry sig det minsta om CITES. Jag kanske har missat något men jag har inte hört något annat än att det är vit abalone som är förbjuden. Ja, jag är inte SÅ insatt i detaljerna men jag vet att jag förra sommaren inte fick köpa stallpinnar med pärlemordot från Stew-Mac. Om det handlade om vit albalone eller inte vet jag ej. Tror inte det var specificerat på annat sätt än "mother of pearl". Dom kanske valde att köra det säkra före det osäkra? Reagerade därför när jag såg dessa prylar hos kinesen utan någon "godkändlogga" eller reservationer för att sälja till vissa länder.
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Jul 8, 2012 11:49:25 GMT 1
Alldeles riktigt, Stewmac tar det säkra före det osäkra. Dom vill inte att kunderna och därmed som själva ska få problem pga att tullmännen tror att det är något annat än vad det är. Pärlemor är oerhört svårt för att inte säga omöjligt att skilja från vit abalone ibland. Framförallt på små detaljer. Då är det säkrare för Stewmac att säga att dom inte exporterar någonting som liknar vit abalone överhuvudtaget. Då slipper dom några problem och missnöjda kunder. Tråkigt men en naturlig följd för ett så stort företag.
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Jul 8, 2012 11:51:38 GMT 1
Av samma anledning har det blivit svårare att få en del affärer och personer från USA att exportera sina gitarrer. Dom vill inte ha några problem helt enkelt. Det betyder inte att det är förbjudet material i dom gitarrerna utan helt enkelt att tulltjänstemännen har rätt att döma utan något bevis och kunden är skyldig att bevisa motsatsen. Det leder alltså lätt till problem helt enkelt. I mitt tycke en bakvänd lag där den enskilda individen måste bevisa sin oskuld.
|
|