Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Mar 22, 2012 12:48:34 GMT 1
|
|
|
Post by niklasc on Mar 22, 2012 13:04:21 GMT 1
Nu blottar du din okunskap när det gäller den moderna elgitarrbyggartraditionen. Detta är ju Den Berömda Knutocastern! Det angivna priset får nog anses vara endast ett startpris. Budgivningen kan gå hur långt som helst (fast mer troligt hur lågt som helst). Tillkomsten kunde följas under lång tid på det numera nedlagda GMF-planket. Gitarren är enligt tillkomsttråden byggd av delar en normal hemmafixare hittar i sitt garage/förråd och har om man tror att bilderna i tråden är autentiska tillkommit under kraftig inspiration av jästa och destillerade maltdrycker. För de initierade måste annonsen framstå som ironin fulländad. Men vet man inte bättre så kan den ju verka helt onödig... ;-)
|
|
|
Post by niknor on Mar 22, 2012 13:11:58 GMT 1
Det där är ju Knutssongitarren! ;D
Googla på Knutsson + GMF till exempel så får du veta mer. Brukar nämnas på Ljudbojen och diskantforum också ibland. Det var en en mycket rolig byggtråd på den avsomnade GMF-planket.
|
|
|
Post by Peter on Mar 22, 2012 14:23:03 GMT 1
Det där är ju Knutssongitarren! ;D Googla på Knutsson + GMF till exempel så får du veta mer. Brukar nämnas på Ljudbojen och diskantforum också ibland. Det var en en mycket rolig byggtråd på den avsomnade GMF-planket. Den tråden kommer jag ihåg. Det var nog den roligaste tråd jag läst. Och den längsta i Plankets historia. Det var skaparen av Ackeforumet Mr Emriksson som drog igång det bygget och tråden. Det var mycket humor och naivitet i den. Medvetna felstavningar och klanterier. Jag har för mig att den såldes av Janne på Helges Håla sen.
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Mar 22, 2012 19:56:03 GMT 1
Javisst är det Knutteguran, hahaha vad jag garvade första gången jag läste tråden som Peter nämner.
|
|
|
Post by Laer on Mar 22, 2012 22:42:05 GMT 1
Knutocaster ftw! ;D ;D ;D
Nån som kommer ihåg länken till till det speglade arkiv över Planket som nån slängde upp? Vore askul att läsa igenom den gamla tråden, skrattade stundtals så jag nästan ramlade av stolen när det kom nya inlägg där ibland. ;D
|
|
Patrik
Besserwisser
Spela framför allt!
|
Post by Patrik on Mar 22, 2012 22:44:26 GMT 1
Knutocaster ftw! ;D ;D ;D Nån som kommer ihåg länken till till det speglade arkiv över Planket som nån slängde upp? Vore askul att läsa igenom den gamla tråden, skrattade stundtals så jag nästan ramlade av stolen när det kom nya inlägg där ibland. ;D Här är nåt. Vet inte om det är allt..? blixten.kicks-ass.net/knutocaster/
|
|
|
Post by Laer on Mar 22, 2012 22:44:53 GMT 1
Fan Patrik, du hann före. ;D Hittade precis också den.
|
|
|
Post by Peter on Mar 23, 2012 7:15:35 GMT 1
Knutocaster ftw! ;D ;D ;D Nån som kommer ihåg länken till till det speglade arkiv över Planket som nån slängde upp? Vore askul att läsa igenom den gamla tråden, skrattade stundtals så jag nästan ramlade av stolen när det kom nya inlägg där ibland. ;D Här är nåt. Vet inte om det är allt..? blixten.kicks-ass.net/knutocaster/Det var ett kärt återseende ;D
|
|
|
Post by Klangfix on Apr 8, 2012 20:16:05 GMT 1
Det tog många timmar att läsa men det var bitvis hysteriskt roligt. Såg någon vad den blev såld för? Finns det något klipp på youtube? Fick han elektroniken att funka?
|
|