|
Post by 1948 on Mar 10, 2012 22:52:40 GMT 1
vend.se/ad.php?102458Levin för 7.500:-, bilderna verkar tagna med mobil, men det står "Tveka inte att ringa eller maila om ni vill veta mer" Vidare står att läsa att Martin D18 skulle ha tillverkats i Göteborg under kortare period. Har aldrig hört förut. Någon som vet mer . ..
|
|
|
Post by treesgrassstones on Mar 10, 2012 23:39:15 GMT 1
Hej! Det är jag som säljer gitarren. Förlåt för dom dåliga bilderna, jag har ingen egen kamera förutom mobilen. Men intresserade köpare kan få mer högupplösta bilder, jag kan ta några imorgon med min tjejs kamera. Ang D-18 i Göteborg: Martin tillverkade runt 200 D18-gitarrer i Göteborg under namnet LD-18. Men det blev nog för dyrt att göra det, med våra fackförbund och rimliga löner. W36 och W32 måste varit gitarrer som Martin verkligen respekterade. Dom var byggda som en D-18 och det var just D-18 dom sen valde att tillverka i Levinfabriken, och inte någon av dom andra Martin-modellerna (Levin gjorde ju även en D-28 liknande gitarr med rosewood i B&S). Till saken, det är en jättefin gitarr och hör gärna av er om ni är intresserade.
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Mar 11, 2012 0:34:46 GMT 1
Har läst om LD-modellen förut så det stämmer. Har för mig att jag såg en på ebay också för något år sedan eller så. Kommer inte ihåg vad den kostade dock Lycka till med försäljningen och välkommen till forumet
|
|
|
Post by treesgrassstones on Mar 16, 2012 15:58:54 GMT 1
Jag har haft två köpare nu som båda varit lite oseriösa. Kan tänka mig att gå ner till 7000kr vid snabb affär på den här! Intonerar spot on, soundet har hela registret från djup bas till klar diskant. Mycket gitarr för pengarna alltså. Maila mig så skickar jag bilder samt mer ingående information om gitarren!
|
|
magnus
Allvetande
Samlar all m?jlig Goya....
|
Post by magnus on Mar 17, 2012 10:28:30 GMT 1
Jag har haft två köpare nu som båda varit lite oseriösa. Kan tänka mig att gå ner till 7000kr vid snabb affär på den här! Intonerar spot on, soundet har hela registret från djup bas till klar diskant. Mycket gitarr för pengarna alltså. Maila mig så skickar jag bilder samt mer ingående information om gitarren! Du håller oss väl informerade om vilken prisnivå du hamnar på i försäljningen? Det är alltid intressant att veta vad dessa går för. Ett bra exemplar av W-36 går inte av för hackor. Jag är själv lycklig ägare av en från 1974.
|
|
|
Post by treesgrassstones on Mar 25, 2012 21:03:01 GMT 1
Absolut Magnus! Nytt lägre pris nu, 6.500kr. En chans att äga en Levin w36 i sällsynt bra skick. Renoveringsobjekt är ju alltid billiga, men detta är ett instrument i toppklass, därför det något högre priset.
|
|