|
Post by rogerh on Jan 14, 2012 10:37:23 GMT 1
Det har hänt saker med priserna på Bussgods och till det bättre för oss. T.ex. finns nu ett fast pris för "Gitarr i fodral 15 kg" på 230 kr! Måste anses vara ett bra pris (och en mycket tung gitarr!).
Skickade en parlor i gammalt hardcase fodral som vägde 5 kg som gick iväg för 145 kr, så det kan bli billigare ändå.
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Jan 14, 2012 11:09:17 GMT 1
Det har hänt saker med priserna på Bussgods och till det bättre för oss. T.ex. finns nu ett fast pris för "Gitarr i fodral 15 kg" på 230 kr! Måste anses vara ett bra pris (och en mycket tung gitarr!). Skickade en parlor i gammalt hardcase fodral som vägde 5 kg som gick iväg för 145 kr, så det kan bli billigare ändå. Låter nästan för bra för att man skall tro det  här nere lägger bussgodsställen ner eftersom en del privata bussbolag inte vill hantera gods längre med motiveringen att. - Vi jobbar med persontrafik inte gods. Priset här är minst 350 kr annars för det du ger 230 kr för. Garantifrakt till Malmö härifrån med gitarr i gitarrbox kostar 550 kr.
|
|
|
Post by rogerh on Jan 14, 2012 11:13:06 GMT 1
Kollade på den lilla tryckta pamfletten med priser, det står "Prislista 2012-01-01 (inklusive moms) Jämtland/Härjedalen Västernorrland". Gäller tydligen inte hela landet tyvärr  Det du beskriver var väl lite som det var innan även om det blev dyrt (350 kr) bara några tillfällen. Låter som din bussgodsleverantör är riktigt lam. Schenker är annars den leverantör som alltid är billig här uppe, vet inte hur försiktiga med paketen de är, men borde vara bättre än postens paketkross...
|
|
|
Post by BluesJohan on Jan 15, 2012 10:40:09 GMT 1
Jag skickar billigt jag! ;D
Det vore ju toppen om alla Bussgods kunde ha samma priser över hela landet men tyvärr är det lite dyrare här o var.
|
|
|
Post by 1948 on Jan 15, 2012 12:23:22 GMT 1
Hahahhah...... jag tor Rogerh menar att jag borde skärpa mig och få iväg en Martin för behandling. Jag ska öppna garderoben och efterlysa, ny när jag har nya batterier till ficklampan och se om jag kan hitta gitarren i fråga. Får iväg den med Bussgods då i veckan som kommer. Håll ut Rogerh. Hälsningar Ralph
|
|
|
Post by rogerh on Jan 15, 2012 12:28:12 GMT 1
Nä, det var nog inte det jag var ute efter ;D
|
|