|
Post by Laer on Oct 19, 2011 12:06:12 GMT 1
Såg en Levin LTS-5 12-strängad från -66 idag på 4Sound i Gävle, serienummer 462878. www.vintage-guitars.se/Levin_LTS_5_info.htmVäldigt bra skick rent kosmetiskt, stämmisar funkade bra, svårt att veta hur den lät då strängarna inte var de nyaste, men troligen helt ok, gott om volym dock! Fint krackelerad. Däremot var tyvärr locket lite insjunket framför ljudhålet på halsen till, så nedre delen av greppbrädan faller snabbt bort från strängarna, alternativt att det är en skumt gjord halsomsättning någon gång tidigare då greppbrädan hade sprickor kring sig på den del som är över locket. Stränghöjd i övrigt dock helt ok, men något för hög ovanför 12:e bandet där det ökade gradvis sedan. Ingen aning om vad som är vettigt pris eller inte på en sån här, men 3.900:- skulle de ha för den, men jag kan nog pruta och leka kurir om någon är intresserad. Urusla mobilbilder:
|
|
magnus
Allvetande
Samlar all m?jlig Goya....
|
Post by magnus on Oct 24, 2011 18:58:33 GMT 1
Den där såg faktiskt ut att ha radius pågreppbrädan, Erik. Den där insjunkningen under greppbrädan tror jag inte är mycket att oroa sig för, med åldern så roterar halsblocket och då måste lock och sargar ändra form. Det är bättre så här än att locket spricker.
Jag tror att detta oftast är tydligare på en 12:a med den stora lasten från strängarna.
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Oct 24, 2011 19:29:01 GMT 1
Står en likadan här hemma och väntar på ny ägare:-)
|
|
|
Post by Laer on Oct 25, 2011 15:00:58 GMT 1
Jorå, den hade radie, och har förstått att LTS-5:orna brukar vara mer platta, men denna är liksom inga 9" eller så, snarare nånstans mellan 16-18" radie. ;D
|
|