|
Post by Klas on Sept 15, 2011 17:40:37 GMT 1
|
|
|
Post by Peter on Sept 16, 2011 9:34:24 GMT 1
Hmm. En 330 från -57. Måste vara en ovanlig utgåva. De började tillverka de på sommaren där.
Rikard på Vintage Guitars har bara en reggad där från i mitten av året ungefär
Billigt också. 4700:- med mik och case.
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Sept 18, 2011 19:22:54 GMT 1
Är det lätt att få till stämningen och håller den länge på de modellerna Peter? Är så känsligt på vanliga elgitarrer så jag vågar knappt skaffa nån. Skulle vara läckert med någonting elektriskt här hemma dock.
|
|
|
Post by Peter on Sept 18, 2011 19:37:04 GMT 1
Är det lätt att få till stämningen och håller den länge på de modellerna Peter? Är så känsligt på vanliga elgitarrer så jag vågar knappt skaffa nån. Skulle vara läckert med någonting elektriskt här hemma dock. Jag kan tänka mig att tunna strängar gör det lite känsligare, men jag kör normalt .011 eller .012 på mina. De håller stämningen bra. Sen beror det ju på stämissarmas kondition också. På de billigare modellerna är det billigare stämmisar och på de dyrare är det dyrare stämmisar. Gissa vilka som håller stämningen bäst? ;D .. fast det är inget fel på de billigare heller. Bar det är i bra kondition.
|
|
magnus
Allvetande
Samlar all m?jlig Goya....
|
Post by magnus on Sept 18, 2011 21:20:28 GMT 1
Den här har inte originalstämmisar. Där ser ut att sitta någonslags Gibson-style mekanik med "tulpan-vred".
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Sept 18, 2011 21:34:42 GMT 1
Jag menade nog en kombination av intonering och stämning inser jag nu. Helt enkelt att det ska vara lätt att stämma den och kunna spela utan problem med att det låter alltför falskt Många billigare vanliga akustiska flattops Levinare/Crafton etc jag provat har varit mardrömslikt att få till rena toner på, och jag visste inte hur 300serien var. Även många billigare squier och andra elgitarrer har jag upplevt det på.
|
|