|
Post by Klangfix on Jun 21, 2008 22:35:43 GMT 1
Hej! Jag tänkte dela med mig av några timmars jobb med att digitalisera Levins logotyp, hämtad från huvudet på en LT-18 (eller rättare sagt ett fotografi av detsamma). Logotypen är vektoriserad för hand i programmet Corel Draw och jag har exporterat ut filen till en massa olika format och samlat ihop dem i en zip fil. Om du använder andra program, t ex illustrator, kan du nog importera någon av filerna. Länk till zip-filen: www.klangfix.se/Levinbilder/Levinlogo.zipHär syns en jpg-variant av den: I de vektoriserade formaten kan du själv byta färg på den och skala om den allt efter önskemål, utan att den tappar upplösning. Anledningen till digitaliseringen var att jag behövde trycka en logo på en LS-18, men det visade sig till sist för dyrt och komplicerat. Alexander Lindkvist lyckades hitta en ny vattendekal-logo i guld istället. Jag har nog nämnt i en tidigare tråd.
|
|
|
Post by Klangfix on Jun 21, 2008 22:37:24 GMT 1
Det slog mig att Levin-logotypen har varierat över tiden. Har ni några högupplösta bilder på logotyper från olika årtal?
|
|
|
Post by archtop on Jun 22, 2008 10:38:30 GMT 1
Har inte samma program som du eller ens förmågan att använda dem, men jag uppskattar mycket att du lade ut logon. Någon som är driftigare än jag kanske kan samordna produktion av en batch dekaler? Det pågår ju ett flitigt renoverande lite varstans.
|
|
|
Post by Peter on Jun 22, 2008 11:54:35 GMT 1
Har inte samma program som du eller ens förmågan att använda dem, men jag uppskattar mycket att du lade ut logon. Någon som är driftigare än jag kanske kan samordna produktion av en batch dekaler? Det pågår ju ett flitigt renoverande lite varstans. Instämmer. Jag kan nog behöva några. Jag ska se vad jag kan göra med de äldre logotyperna
|
|
|
Post by archtop on Jun 22, 2008 20:01:32 GMT 1
Den passningen kom rätt! ;D
|
|