|
Post by Admin on Sept 23, 2005 21:14:23 GMT 1
Kom gärna med förslag och synpunkter på forumet. Konkreta förslag eller frågor/svar, försök hålla tråden väldigt on topic.
|
|
Anders
Jag är en forumsnörd
|
Post by Anders on Apr 3, 2011 9:18:09 GMT 1
Ovanför varje tråd finns det som bekant en navigeringslista så att man snabbt kan klicka sig iväg till olika delar av forumet.  Går det att få till en likadan nedanför varje tråd så att man slipper rulla upp till toppen av sidan för att kunna navigera?
|
|
hrlarson
Jag är en forumsnörd
|
Post by hrlarson on Apr 3, 2011 10:12:25 GMT 1
Bra idé. Är osäker på att just Proboards går att konfa så, dock.
|
|
|
Post by bluesified on Apr 3, 2011 10:41:24 GMT 1
Det er jo en rullegardinmeny med samme funksjon nederst på siden. Står "Forum Jump" i boksen. Klikk på pilen, og du kan manøvrere dit du vil!
|
|
magnus
Allvetande
Samlar all m?jlig Goya....
|
Post by magnus on Apr 3, 2011 11:04:58 GMT 1
Ovanför varje tråd finns det som bekant en navigeringslista så att man snabbt kan klicka sig iväg till olika delar av forumet.  Går det att få till en likadan nedanför varje tråd så att man slipper rulla upp till toppen av sidan för att kunna navigera? Och när vi ändå pratar "efffektiviseringar".... Den länk jag använder mest när jag loggar in på forumet är "10 most recent posts", för att snabbt kolla "om det hänt nåt". Tidigare nådde man den lätt på huvudsidan utan att scrolla ner. Nu upplever jag det lite jobbigt att alltid behöva "gå till botten". Kan man inte ha den överst? 
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Apr 3, 2011 11:50:17 GMT 1
Ovanför varje tråd finns det som bekant en navigeringslista så att man snabbt kan klicka sig iväg till olika delar av forumet.  Går det att få till en likadan nedanför varje tråd så att man slipper rulla upp till toppen av sidan för att kunna navigera? Och när vi ändå pratar "efffektiviseringar".... Den länk jag använder mest när jag loggar in på forumet är "10 most recent posts", för att snabbt kolla "om det hänt nåt". Tidigare nådde man den lätt på huvudsidan utan att scrolla ner. Nu upplever jag det lite jobbigt att alltid behöva "gå till botten". Kan man inte ha den överst?  +1 på det Magnus
|
|
|
Post by Tyge on Apr 3, 2011 11:59:11 GMT 1
Varför inte trycka på "New topics" allra längst uppe direkt när ni kommer in? Ända nackdelen jag ser att det inte går att öppna ytterligare en sida om det är fullt efter ett par dagar utan 'tillsyn'.
|
|
|
Post by Laer on Apr 3, 2011 15:15:43 GMT 1
Bluesified har helt rätt i att det finns en rullgardinsmeny men snabbväl till de olika forumsdelarna längst ner på forumet nästan var man än befinner sig.  Jag förstår heller inte detta med senaste trådarna, finns ju klart och tydligt en länk till "New topics" i huvudmenyn längst upp.   Jag tycker dessutom att "New topics" är bättre än "10 most recent topics" för att man ser trådarna istället för inläggen som man gör i "10 most...", där får man ingen kronologi och kan lätt missa saker i en tråd, men det är bara vad jag trycker. Jag navigerar alltid enbart från huvudsidan, uppdaterar sidan via refresh eller trycka på F5, kollar på Mappikonen med den lilla cirkeln på, är det grått har jag läst allt i den forumsdelen, är det blått fins det olästa saker där, och då öppnar jag de forumsdelar det finns olästa saker i i nya flikar, och det dito med uppdaterade trådar i från de forumsdelarna, och stänger flikarna vartefter jag läst och/eller svarat i trådarna. 
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Apr 3, 2011 17:07:16 GMT 1
Bluesified har helt rätt i att det finns en rullgardinsmeny men snabbväl till de olika forumsdelarna längst ner på forumet nästan var man än befinner sig.  Jag förstår heller inte detta med senaste trådarna, finns ju klart och tydligt en länk till "New topics" i huvudmenyn längst upp.   Jag tycker dessutom att "New topics" är bättre än "10 most recent topics" för att man ser trådarna istället för inläggen som man gör i "10 most...", där får man ingen kronologi och kan lätt missa saker i en tråd, men det är bara vad jag trycker. Jag navigerar alltid enbart från huvudsidan, uppdaterar sidan via refresh eller trycka på F5, kollar på Mappikonen med den lilla cirkeln på, är det grått har jag läst allt i den forumsdelen, är det blått fins det olästa saker där, och då öppnar jag de forumsdelar det finns olästa saker i i nya flikar, och det dito med uppdaterade trådar i från de forumsdelarna, och stänger flikarna vartefter jag läst och/eller svarat i trådarna.  Tack nu är jag med:-)
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Apr 3, 2011 18:51:00 GMT 1
Och jag med!  Jag hade inte sett den...
|
|
Anders
Jag är en forumsnörd
|
Post by Anders on Apr 3, 2011 20:24:42 GMT 1
Forum Jump hade jag inte lagt märke till förut men den kräver väldigt många finmotoriska handgrepp med mususlingen. Det får bli Home-knappen för att rulla upp till toppen, eller Alt+vänsterpil för att backa tillbaka.  Eller skriva en plug-in till Firefox som bygger om webbsidan så som jag ville ha den. ;D
|
|
|
Post by Laer on Apr 3, 2011 20:57:46 GMT 1
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Jul 12, 2011 15:45:22 GMT 1
Förr så fanns det ett sätt att använda Google som sökfunktion inom Ackeforat. Det var lättare att hitta gamla trådar på så vis då den inbyggda sökfunktionen är lite knölig samt kraschar om sökningen tar för lång tid vilket händer ofta.
Vart tog Google vägen?
|
|
Anders
Jag är en forumsnörd
|
Post by Anders on Jul 12, 2011 16:30:03 GMT 1
Om man går till "vanliga" google och söker efter "site:ackegura.proboards.com <sökord>" så får man samma funktion. 
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Jul 12, 2011 20:08:47 GMT 1
|
|