magnus
Allvetande
Samlar all m?jlig Goya....
|
Post by magnus on Aug 30, 2008 0:01:49 GMT 1
Man tackar för informationen. ... Pierre var min far. Har dock haft svårt att hitta ingående info kring modellen. Det verkar som om ditt nya förvärv hamnat rätt i alla fall - ta väl hand om den! ... och glöm inte fortsätta uppdatera tråden :-) /L Wow, ....jag bugar mig. Då förstår jag bättre. Ta väl hand om denna klenod. Om jag får veta mer om W-30 modellen eller Family Fours relation med Levin så lägger jag ut det här. Personen som länge ägde denna gitarren, och som alltså var arbetsgivare åt Pierre Isakssons far, hette Matti, och bor enligt uppgift i Nyköping idag. Företaget han drev låg i Stockholm, och efter han sålt det bodde han i en ort som hette Tystberga innan han flyttade till Nyköping.
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Dec 18, 2023 20:24:14 GMT 1
Hej och ”long time no see” till några av er.
Jag tog mig tid idag att titta på den trevliga dokumentären som finns att streama på SVT om Pierre Isacsson och fann då till min förtjusning bildbevis på att ämnet för denna gamla tråd faktiskt varit Pierres.
Den fanns på en bild som passerade revy helt kort, från en period då han spelade i en svensk grupp som kallade sig Country Four. På Wikipedia kan man läsa att Pierre anslöt till gruppen 1965, vilket stämmer väl med serienumret på gitarren som pekar på just 1965.
Om någon instruerar mig i hur jag enkelt lägger ut bilder här (mitt Photobucket-konto är sedan länge förlorat) så tog jag en bild av TV-skärmen. Fotot visades bara några sekunder och var ganska kornigt, men allt jag ser stämmer med gitarren och det som gör mig säker är ljudhålsmikrofonen av fabrikat DeArmond.
Magnus
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Dec 18, 2023 20:59:14 GMT 1
Här kommer ett försök (nu rättat):
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Dec 18, 2023 21:10:18 GMT 1
Om någon ser vad jag gör för fel så tipsa gärna
|
|
|
Post by niklasc on Dec 19, 2023 8:24:37 GMT 1
Jag testar om jag kan få länken att funka:
|
|
|
Post by niklasc on Dec 19, 2023 8:25:48 GMT 1
Jag tror att det är "vinkelhakarna" i din länk som gör att det inte funkar. Alltså > < .
|
|
|
Post by way2loud on Dec 19, 2023 10:56:22 GMT 1
Magnus - du kanske redan har sett det men det finns en ”preview” knapp längst ner när man är i edit-läge. Den kan man använda för att snabbt testa om en inklistrad bildlänk fungerar utan att gå ur edit-läget.
|
|
magnus
Allvetande
|
Post by magnus on Dec 19, 2023 13:15:05 GMT 1
Jag tror att det är "vinkelhakarna" i din länk som gör att det inte funkar. Alltså > < . Och hur fick du det att funka? Tog du bort dem? Tack båda, för övrigt. Way2Loud, jag kör från min IPhone och ser inga knappar i editläge
|
|
|
Post by niklasc on Dec 19, 2023 13:44:55 GMT 1
Och hur fick du det att funka? Tog du bort dem? Jag klippte ut länken innanför hakarna från ditt inlägg, klickade på "insert image-knappen" och la den utklippta länken i "image URL-fältet".
|
|
|
Post by way2loud on Dec 19, 2023 14:27:25 GMT 1
Way2Loud, jag kör från min IPhone och ser inga knappar i editläge Jag använder normalt Ipad eller PC som har lite större skärmstorlekar. Kollade hur edit-läget ser ut på en Iphone. Mycket riktigt finns nog ingen preview knapp i mobil-läget på ackeguraforumet. Men om du scrollar längst ner på sidan och växlar till desktop-läge så finns allt som man ser på en PC eller Ipad, alltså även previewknappen. Tips: Man kan enkelt ta skärmdumpar (stillbild) på en Iphone från filmer på t.ex. svt play. Enklare än att plåta av TV:n. Bara pausa på önskat ställe och spara bilden på mobilen. support.apple.com/sv-se/102616
|
|