sfe
Besserwisser

Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Oct 30, 2020 15:14:25 GMT 1
..om bilden i min profil. Det är en sån här som brinner:  Min var dock inte såhär fin. Denna ligger på Blocket just nu för 2500.
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Nov 7, 2020 3:04:12 GMT 1
Ser ut som en DUKE bas? Dom kan värma hyffsat fint även i en musikmix...
|
|
|
Post by niklasc on Nov 7, 2020 21:21:38 GMT 1
Min första gitarr var en duke stratakopia. Den kämpade jag med i 3 år om jag minns rätt. Tacksamheten var stor när fick en Aria PE-r60 istället och lyckades sälja duken. För ett par år sedan frågade en kille på jobbet om jag ville ha en gitarr. Hans far hade avlidit och lämnat efter sig en elgitarr bl.a. En precis likadan Duke som min första gitarr. Så nu är cirkeln sluten efter 40 år. 😆
|
|
sfe
Besserwisser

Det tråkiga med att vara pessimist är att man så ofta har rätt.
|
Post by sfe on Nov 9, 2020 9:36:11 GMT 1
Kingston stod det på huvudet på min men jag förmodar att dessa fanns under flera olika namn. Dessutom fanns det för inte så länge sedan en Morris telecaster med en mik, - i halsläget(!), ute på Tradera. Exakt lika som min allra första gitarr. Köpte den inte. Den gick upp i en massa tusenlappar innan auktionen var slutförd. Själv tror jag att jag gav 175 :- för min 1:e januari 1976. Som jag kommer ihåg den tycker jag inte att den skulle var värd mer ens i dagens pengavärde.
|
|
|
Post by niklasc on Nov 9, 2020 14:36:17 GMT 1
Min kostade 695kr i oktober 1979. Till jul samma år var den nedsatt till 395kr. Och jag hade inte gärna betalat 395kr för den i dag....
|
|