Jaha, är det den festivalen som hade t ex Anna Hertzman förra året, som jag såg (kanske) och knappast hörde? Då står jag gärna över.

Där ljudet sköttes av ett företag som hette "Ljuskompaniet" och ljuset kanske sköttes av ett företag som hette "Ljudkompaniet"?

Det verkade så. För inte var något av det bra eller speciellt proffsigt skött. Vi skulle se Anna Hertzman kl 18.00 (hon började), och utanför stod en 30 meter lång kö 10 minuter i sex. Bredvid kön körde det bilar, och barn och familjer sprang runt i kön. Livsfarligt utan några som helst staket eller avspärrningar.
När vi väl var inne kvart över sex stod "något" band fortfarande på scenen och soundcheckade och inte lät det bättre för det. Sedan kom någon kommunalpolitiker och skulle invigningstala (Det var väl inte första gången, i heller, eller?) och folk började skruva på sig. När Anna Hertzman gick igång (kl 19.00) så verkade de ha tänt byggarbetsplatsbelysningen bara för att blända publiken. Allting i motljus. DET ÄR INTE EN DEMO AV PAR 64:OR FÖR ER FIRMA utan en konsert med Anna Hertzman. Rundgång och visslingar och dåligt ljud mest hela tiden, var det och man såg på Anna att det nog var inte hennes bästa gig. För mycket tekniska problem och mankemang. När sedan väl Svenne Hedlund (vad nu han har med country att göra) skulle på scen hördes aldrig sången. När man kunde skönja den i de sista låtarna, så vart det inte bättre. Kanske en medveten "cover up" ifrån ljusteknikerns sida? Det lät i alla fall så, att det var ljusteknikern som skötte ljudet och ljudkillen skötte ljuset, för inget av det var speciellt bra, eller proffsigt utfört. Anna Hertzman var ju bra trots uruselt ljud, och ljus. Sven Hedlund inte, men han brydde jag mig ändå inte om såpass. Visst det var "Hep Stars" men det är Svenne med kompband numera. Flesta folket gick efter det ändå.
Dessutom, ont om sittplatser var det gott om. Och det var inte speciellt mycket som var countrymusik. Det är inte bara countrymusik för att någon sätter på sig en cowboyhatt. Då kunde ni lika gärna ha bokat Lemmy... nävisstnä, han har trillat av pinn. Men förra året levde han nog så ni kunde ha bokat honom...

Dessutom några vakter som inte kunde ta hand om överförfriskade personer. Men ni kanske har högt i tak ute på landet, och det skall inte kastas ut någon som är kompis eller släkt med de som äger stallet, eller ridskolan?

Först när man kryper på tandköttet och har spytt ner ett tiotal andra människor i sin närhet kanske man får en tillsägelse eller ett varnande finger ifrån någon "vakt".
För h-e, det var FJÄRDE gången ni körde förra året, och har inte fått ordning på något ännu. Så jag tackar för mig...