|
Post by rogerh on Apr 15, 2014 21:25:29 GMT 1
Räcker det inte med en anmälan?
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Apr 16, 2014 0:32:21 GMT 1
Räcker det inte med en anmälan? Självklart är det bättre om fler än en uppmärksammar en felaktig annons. Det är en anmälan om att man vill att dom ska granska annonsen och om fler önskar granskning är chansen såklart större att dom tar det hela på allvar.
|
|
|
Post by Klangfix on Apr 16, 2014 8:29:16 GMT 1
Jag har också anmält den, så då är det minst två.
|
|
|
Post by traderasafety on Apr 16, 2014 12:31:53 GMT 1
Tjena gott folk!
Mattias heter jag och arbetar med säkerhet på Tradera.
Ville bara säga att vi kommer att agera på den här annonsen och att ni jättegärna får fortsätta anmäla annonser och klistra in forumtrådar i anmälningarna. Ni sitter på mer kunskap än oss om gitarrer och vi uppskattar all hjälp vi kan få i vårt dagliga arbete med detta.
Tack för att ni finns här (Y)
Med vänlig hälsning Mattias A på Tradera -Safety-
|
|
|
Post by Peter on Apr 16, 2014 13:47:05 GMT 1
Välkommen hit Mattias (Taylor815 på Tradera)
|
|
Tyko
Allvetande
www.runessonguitars.com
|
Post by Tyko on Apr 16, 2014 18:53:35 GMT 1
Ja välkommen Mattias! Det var roligt att få besök av Traderasafety här, känns alltid skönt när det verkligen fungerar och när människor bakom internetsidor bryr sig och visar sig i allmänhet, tack för det! Jag har nu även fått svar på mitt mail till säljaren och i det mailet känns det som om att han helt enkelt försökt ta reda på så mycket som möjligt med hjälp av en gitarrbyggare med någon gammal Levinkatalog. Han skulle informera i annonsen om att det nog inte stämmer skrev han och jag har svarat honom och gett honom länken till den stora Levinsidan ( www.vintage-guitars.se/Levin/Levin_info.htm ) så att han själv kan forska vidare om han vill lära sig mer om Levin.
|
|
|
Post by rogerh on Apr 16, 2014 18:58:51 GMT 1
Grejen är att han hade en riktigt fin gammal mick och en original Levin stränghållare. De var värda pengar. Själva gitarren var i det närmaste värdelös. Han borde lägga upp en ny annons på micken och en med stränghållaren och sen sälja resten på en loppis
|
|
|
Post by Klangfix on Apr 17, 2014 23:04:19 GMT 1
Troligen har den ursprungliga plåtstränghållaren inte passat att montera mikrofonen på.
|
|