|
Post by Peter on Jul 23, 2013 15:31:31 GMT 1
Hej Är det för sent att inbjuda till affär?  Jag har plockat fram 54 st vinylare från 80- och 90-talet som jag kan specificera om du är intresserad
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Jul 23, 2013 16:12:21 GMT 1
Jag är mest intresserad av hans två höglund-skivor, så om du vill byta till dig gitarren, peter, så är det helt ok med mig  de bytes-skivor jag har hemma hos mig just nu är: dolly parton - rainbow dolly parton - real love anni-frid lyngstad - frida ensam bob gibson - where im bound fats domino - blueberry hill (suprise records) olivia newton john - totally hot olivia newton john - totally hot olivia newton john - dont stop believin' olivia newton john - have you never been mellow olivia newton john - first impressions olivia newton john - come on over big country - the seer blondie - autoamerican adam and the ants - prince charming nicolai gedda - nicolai gedda (odeon records) darts - darts the saints - prodigal son rockpile - seconds of pleasure hank williams jr - born to boogie linda ronstadt - living in the usa johnny doe - tribute to johnny cash vol 2 johnny doe - tribute to johnny cash vol 3 im getting my act together and taking it on the road - a new york shakespear festival recording kate and anna mcgarridge - kate and anna mcgarridge bette midler - the rose lynn andersson - in super cover sound afric simone - boogie baby soundtrack - south pacific tex johnson and his sixshooters - gunfighter ballads marie bergman - iris marie bergman - närma mig julian lennon - valotte emmylou harris - white shoes emmylou harris - light of the stable
|
|
|
Post by Peter on Jul 23, 2013 16:46:27 GMT 1
OK zamn.
De jag har är
Styx - Pieces of eight George Harrison - Dark Horse Pugh - Hollywood Eurythmic - Touch The Kingstons Trio - Seasons in the sun The Moody Blues - The other side of life Scaffel Pike - Lords Rake Blondie - Autoamarican Bruce Springsteen - Born to run George Harrison - Cloud Nine Pouges - Rum, Sodomy and the Lash John Lennon - Rock´n ´Roll 10cc - Are you Normal ELO - A new world record John Miles - rebel Rick Wakeman - Journey to the centre of the world Pugh - On the rocks The Moody Blues - Every good boy deserves favor 10cc - Deceptive Bends Latin Quarter - Swimming against the stream Paul Simon - Graceland Beethoven - 5:th Alabama - The closer you get Magnus Uggla - Livets teater Pugh - Ett steh till Magnus Uggla - Va ska man ta livet av sig för … Juluka - Scatterings Justing Hayward & John Lodge - Blue Jays Manfred Manns earth band - The roaring silence J. J. Cale - Troubadur Supertramp - Even in the quiets moment ELO - Time Bunny Wailer - Blackheart Man Mikael Wiehe - Sjömansvisor Blondie - Eat to the Beat Mellencamp - The Lonesome Jubilee Yes - Going for the one Sparks - Kimono my house Genesis - And then there were three Buggles - The age of plastic 10cc - How dare you Elton John - Captain Fantastic Brian Ferry - In your mind Hoola Bandoola Band - På väg Hotlegs (tidiga 10cc) You didn´t like it because … The soul goes on Doubble Hits Anders F Rönnblom - Ramlösa Kvarn Fleetwood Mac - Tango in the night Dire Straights - Love over gold Amarican Graffity Dire Straights - Brothers in arms Bad Company - Straight Shooter Fairground Attraction - The first of million kisses
Plus ett 50-tal till som jag hittade för nån timme sen. Lite av samma stuk som de ovan.
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 23, 2013 21:04:24 GMT 1
Kul! Men först och främst - Zamn, denna hangup på Olivia Newton John?? Vi kan säkert komma överens om Kjell Höglund, men jag hittade inget direkt där som kändes jätteintressant för mig. Har du nåt mer..? Eller så får vi hitta nåt annat bytesobjekt, alternativt pengar (tråkigt!  Men ska vi ta det på PM istället allt sånt där? Peter, tack du också för uppräknandet. Där fanns några jag kunde tänka mig. Vågar jag be dig lista dom andra du hittade också..?
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 23, 2013 21:09:03 GMT 1
Jag har mer, men kommer inte kunna komma åt dom på några veckor än tyvärr. Har semester v 32, så då tänkte jag ta en tur till pappa och hämta skivorna.
|
|
|
Post by Peter on Jul 23, 2013 21:39:24 GMT 1
Peter, tack du också för uppräknandet. Där fanns några jag kunde tänka mig. Vågar jag be dig lista dom andra du hittade också..? Absolut. Ge mig några dagar bara. Jag ska ut på lite olika utflykter så här i semestertider, men inom några dagar så ...
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 23, 2013 22:08:43 GMT 1
Ja, det är lugnt, Peter och Zamn. Kjell vilar ostört här än så länge och så gör Valenican. 
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 26, 2013 1:08:19 GMT 1
Fick post från Göteborgs Spårvägar idag att de har något som är mitt i deras upphittat-avdelning!! Antagligen mina Höglund-vinyler  Ska åka och hämta imorgon! Om det är så är jag bara intresserad av Doktor Jekylls testamente-skivan, även om jag inte skulle ha något emot att ha en dublett av den andra heller ;D
|
|
|
Post by Peter on Jul 27, 2013 10:18:30 GMT 1
... och här är de andra 36
Sade - Promis Pink Floyd - The Wall Pink Floyd - Dark Side of the Moon Bruce Springsteen - Born in the USA Steve Gibbons Band - Parade Chicago - X Eagles - Hotell Carlifornia Dire Straights - Dire Sraights Eurythmic - Revenge Eagles - Desperado Factory - Factory Lou Reed - Live Dave Edmunds - Twangin Eath Wind and Fire - All ´n ´All Supertramp - Famous last words Alan Parson Project - Gaudi Pink Floyd - Atom Heart Mother Art Garfunkel - Break Away Genesis - Wind and withering David Bowie - Young Americans Manfred Manns Earth Band - Chance Cat Stevens - Teaser and the Firecat Tom Petty and the Heartbreakers - Let me up Toto - Isolation ELO - Face the Music Bruce Springsteen - Tunnel of love Ulf Lundell - Kär och galen Steve Miller Band - Book of dreams Dr Hook - A little bit more Scaffel Pike - X-Ray vision Nazareth - Greatist hits Tomas Ledin - Looking for a good time John Farnham - Wispering Jack Patti Smith Group - Wave Scafell Pike - The month of maying Ulf Lundell - Törst
|
|
|
Post by svenake12 on Jul 27, 2013 11:15:47 GMT 1
Kul att se andras skiv-listor.
|
|
|
Post by Peter on Jul 27, 2013 11:57:59 GMT 1
Kul att se andras skiv-listor. Toto är definitivt inte min 
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 28, 2013 19:17:54 GMT 1
Vi kan väl höras med PM, Peter. Jag kan kanske tänka mig en deal.
|
|
|
Post by Peter on Jul 28, 2013 19:36:42 GMT 1
Vi kan väl höras med PM, Peter. Jag kan kanske tänka mig en deal. OK
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 29, 2013 0:39:42 GMT 1
Kul! Men först och främst - Zamn, denna hangup på Olivia Newton John?? Det var mest en kul grej när jag letade genom skivbackar på second hand och skivbörsar här i göteborg. Skulle se hur många jag kunde hitta med henne ;D Sen tycker jag väl hon gör ok låtar ibland också, men ingen favorit direkt.
|
|
|
Post by Oskar11234 on May 24, 2020 20:56:45 GMT 1
Finns Levin Valencian kvar?
Mejla mig på:
oskar.paulsson@gmail.com
I så fall!
Mvh Oskar
|
|