nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 18, 2013 22:23:18 GMT 1
Ett massivt ointresse, men ni som ändå visat nåt sånt skulle ju kunna skriva, "nej, inte intressant, tack ändå" så att jag vet och slipper vänta på nåt svar i onödan. Men jag lägger i alla fall till en glad  för att inte sprida för dålig stämning.
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
singer/songwriter/poet/dreamer
|
Post by zamn on Jul 18, 2013 23:41:19 GMT 1
Jag har en del skivor jag kan tänka mig byta bort, men de står hos pappa just nu 10 mil bort och jag är utan bil för tillfället. Sen vet jag inte om du vill ha just de skivorna jag är villig att byta bort, och jag vet inte hur många jag har  Lite komplicerat med andra ord, men inte helt ointressant 
|
|
|
Post by rogerh on Jul 18, 2013 23:43:18 GMT 1
Det är en fin gitarr. Om du skriver hur många skivor du förväntar dig i inbyte kanske du får napp.
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 19, 2013 0:39:04 GMT 1
Det finns ett sätt man kan lösa det på, pga av att det är så svårt att veta värdet på skivor och gitarr. På gitarren kan man säkert hitta ett värde, sen tar man skivorna men vill byta och kollar upp värdet på varenda en på tradera (ungefär). Om du sen hittar skivor hos någon som uppgår till värdet av gitarren kan ett byte ske  Jag ser inget annat sätt om båda ska bli nöjda.
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 19, 2013 7:52:53 GMT 1
Äh, vad ni krånglar till det  Det är ju inte svårare än ett annat byte egentligen. Någon av er kanske skriver "jag har en liten samling hårdrock på vinyl, 30-40 Zeppelin, Sabbath, Purple etc, kan det va nåt?". "Ja, det kan det vara" svarar jag då. Någon annan skriver "hej, jag har sju dansbandsskivor", då svara jag "nej tyvärr, det är inte intressant". "Hej, jag har två backar bluegrass och gammal country som bara står och skräpar". Toppen! "Hej, jag har förstapress på alla Beatles, signerade dessutom, likaså Elvis samlade produktion, signerad". Ja, det kan jag tänka mig. Skämt åsido. Jag byter inte bort den här mot 1000 dansbandsskivor, men däremot alla Zeppelin i fint skick. Till exempel. Återigen; gammal hårdrock, jazz, blues, country, bluegrass... progg! Men tack för att ni svarar! 
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 20, 2013 1:53:10 GMT 1
Lite offtopic men ändå: Om någon har Kjell Höglund-skivor hemma så skulle jag ge min högra arm för att få köpa dom. En tråkig historia hände idag  Jag hittade äntligen Kjell Höglund-LP's på tradera för ett tag sedan och lyckades vinna några. De är otroligt ovanliga, och oftast dyra. Hämtade ut paketet med skivorna på posten idag. När jag stog vid buss-stationen lyckades jag glömma påsen med paketet bakom mig när jag steg på bussen. När jag kom på det 2 minuter senare hoppade jag av vid en hållplats och väntade på nästa buss i motsatt riktning. Det dröjde nog totalt 10 minuter innan jag kom tillbaks till platsen där jag glömde påsen, och den var borta. Stulen. Såklart. Jag är verkligen ledsen nu.
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 20, 2013 14:44:15 GMT 1
tråkigt som tusan! Men faktum är att jag har ett par Kjell Höglundskivor:) om du har en gitarr kanske vi kan byta 
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 20, 2013 22:42:53 GMT 1
Jo gitarrer har man ju  Har en "The Loar" som eventuellt ska säljas. Vilka skivor är det du har?
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 21, 2013 20:12:11 GMT 1
Haha, nej, det var mest ett skämt med tanke på diskussionen ovan angående byte gitarrer/skivor  Har inte plats med fler gitarrer, det är därför jag vill göra mig av med Valencian. Kommer faktiskt inte på rak arm på vilka Höglundskivor jag har. Den när han drar ner ena ögat på omslaget, och så en tecknad där han sitter vid köksbordet eller nåt. Ska kolla ordentligt sen.
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 22, 2013 4:48:31 GMT 1
Ok  Om de är i ok skick köper jag gärna skivorna av dig för mer än vad de är värda om du vill i vilket fall! Det är precis de skivorna jag ville ha som du nämner!
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 22, 2013 8:51:49 GMT 1
Aha! Kul. Men jag vill inte sälja, tycker ju det är tråkigt.  Att få in ett par hundra på kontot gör ju ingen skillnad. Däremot att få nåt annat kul för sina grejer är ju roligare. Således - bytes mot andra vinyler? Dock så är mina Höglundskivor gamla biblioteksexemplar (i fint skick) så dom är diskret märkta med bibliotekets namn. Om du samlar är ju det en väldigt irriterande grej, men om du bara vill ha dom att lyssna på spelar det kanske mindre roll. Var bor du förresten Zamn?
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 22, 2013 12:45:28 GMT 1
Jo jag byter också gärna grejer  Jag bor i Göteborg. Jag både samlar och lyssnar på vinyler, men mest lyssnar. Märkningen gör mig inte så mycket. Har en del skivor här, men mest är som sagt hos min pappa just nu. Ska försöka ta mig dit så jag kan göra en lista på bytesskivor till dig 
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 22, 2013 13:17:21 GMT 1
Hjärtat sitter till vänster och Doktor Jekylls testamente. Så var det dom hette. Inte så mycket märkning alls nu när jag inspekterar. Bra skick bägge två. Dom är dina tillsammans med gitarren om du har nåt kul i vinylväg att erbjuda mig
|
|
zamn
Jag är en forumsnörd
|
Post by zamn on Jul 22, 2013 23:12:57 GMT 1
Jag ska nog hitta nåt du gillar. Om jag inte får ihop tillräckligt kanske vi kan byta bara skivor mot skivor så att säga 
|
|
nils
Musiker av rang

|
Post by nils on Jul 23, 2013 9:05:54 GMT 1
Ja, vi kan säkert lösa det på nåt sätt 
|
|