|
Post by lennartdesa on Feb 3, 2012 11:05:08 GMT 1
|
|
|
Post by Peter on Feb 3, 2012 12:39:53 GMT 1
Varför skulle det vara en bluff?
Jag gav ungefär lika mycket för min
Däremot så vet vi inget om hur den ser ut i halsen (ännu så länge). Och baksidan?
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Feb 3, 2012 13:00:13 GMT 1
Bra pris för den som kan åka och kolla på plats:-)
|
|
|
Post by lennartdesa on Feb 3, 2012 13:24:38 GMT 1
bluff med frågetecken står det. Men dels tycker jag att det är alltför billigt pris, när säljaren vet hur man tar reda på årsmodell utifrån serienumret känner säljaren nog marknaden också, dels blir jag alltid misstänksam när folk inte lämnar sitt telefonnummer utan vill ringa på mitt.
Men jag kan ha helt fel - hoppas det
|
|
|
Post by oggy on Feb 3, 2012 13:29:43 GMT 1
Nja... det där är väl ungefär vad de är värda, rent ljudmässigt - åtminstone i min värld.
Fast snygga, det är dem!
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Feb 3, 2012 13:46:17 GMT 1
Nja... det där är väl ungefär vad de är värda, rent ljudmässigt - åtminstone i min värld. Fast snygga, det är dem! Nja, jag förstår vad du jämför med men har känt på 11 Aristokrater genom åren varav 4 varit riktigt bra, 3 av dem har jag kvar. De har ju sitt speciella nasala diskantljud som passar bra till folkmusik;-)
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Feb 3, 2012 13:50:03 GMT 1
bluff med frågetecken står det. Men dels tycker jag att det är alltför billigt pris, när säljaren vet hur man tar reda på årsmodell utifrån serienumret känner säljaren nog marknaden också, dels blir jag alltid misstänksam när folk inte lämnar sitt telefonnummer utan vill ringa på mitt. Men jag kan ha helt fel - hoppas det Jag kan dela din uppfattning utifrån det satta priset och skulle inte köpa den osedd. Jag skulle heller aldrig sälja en av mina Aristokrater under 7500 kr då behåller jag dem för det är ändå ett stycke , för mig, viktig svensk musikhistoria.
|
|
|
Post by oggy on Feb 3, 2012 14:23:28 GMT 1
Absolut Calle, det finns en poäng med att förvalta det svenska musikarvet!
Jag har bara provat en 5-6 stycken Aristokrater... och blivit otroligt besviken varje gång. Tunt och nasalt, vilket är långt ifrån hur JAG vill att en mandolin ska låta.
|
|
|
Post by Peter on Feb 3, 2012 15:07:37 GMT 1
Jag håller med att Aristokraterna är lite överskattade.
Jag har själv haft två stycken och de var inte ett dugg bättre än mina King (mod 41) och Master (mod 42) jag haft. Tvärt om.
Lennart; Att han vet att den är från -43 kan ju bero på att han köpt den då, men han verkar inte veta att de hette 320 år 1943. Inte modell 40 som han anger. Eller är det bara för att smickra presumtiva köpare.
|
|
|
Post by lennartdesa on Feb 3, 2012 15:13:14 GMT 1
Lennart; Att han vet att den är från -43 kan ju bero på att han köpt den då, men han verkar inte veta att de hette 320 år 1943. Inte modell 40 som han anger. Eller är det bara för att smickra presumtiva köpare. Sant. Hoppas någon på forumet bärgar hem ett förhoppningsvis perfekt, o-nasalt och välljudande stycke mandolin till ett bra pris i alla fall.
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Feb 3, 2012 15:18:46 GMT 1
Jag håller med att Aristokraterna är lite överskattade. Jag har själv haft två stycken och de var inte ett dugg bättre än mina King (mod 41) och Master (mod 42) jag haft. Tvärt om. Lennart; Att han vet att den är från -43 kan ju bero på att han köpt den då, men han verkar inte veta att de hette 320 år 1943. Inte modell 40 som han anger. Eller är det bara för att smickra presumtiva köpare. Jo, Master 42 låter för det mesta bättre än King och Aristokrat, det är min erfarenhet.
|
|
Calle
Allvetande
|
Post by Calle on Feb 3, 2012 15:20:09 GMT 1
Absolut Calle, det finns en poäng med att förvalta det svenska musikarvet! Jag har bara provat en 5-6 stycken Aristokrater... och blivit otroligt besviken varje gång. Tunt och nasalt, vilket är långt ifrån hur JAG vill att en mandolin ska låta. Jo jämför jag min Weber med en Aristokrat så är det helt olika världar.
|
|
|
Post by lennartdesa on Feb 3, 2012 18:27:46 GMT 1
Kan meddela att det trots allt var en juste annons, någon är nog glad nu!
|
|
|
Post by johnnycash on Feb 4, 2012 20:51:59 GMT 1
|
|
|
Post by Peter on Feb 5, 2012 17:43:00 GMT 1
Du kanske borde lagt in detta inlägg som en egen tråd här i "Annontips", men en klart prisvärd 330/M2. Synd på stallmiken bara. Det drar ner priset lite, men den kan ju absolut låta bra för det.
|
|